ساخت مدال

تفاوت شیلد با مدال در چیست؟

تفاوت شیلد با مدال

پیش از آن که به تفاوت شیلد با مدال اشاره کنیم، می خواهیم بدانیم شیلد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شیلد چیست؟

شیلدها اکثرا محصولاتی هستند که به منظور تقدیر و تشکر، تبلیغات، زیبایی، تشویق و … به افراد برجسته ای تعلق می گیرد که در زمینه های مختلف موفقیت های قابل توجهی کسب کرده و یا خدمات ارزنده ای ارائه داده اند. اعطا و دریافت شیلدها در زمینه های علمی، ورزشی، هنری، ادبی، سیاسی، نظامی و … صورت می گیرد.

شکل ظاهری آن ها معمولا به شکل دایره ای می باشد. درون این دایره ها را نقوشی مرتبط و مناسب و متونی کوتاه اما مفید پر کرده است. نقش های مذکور از میان چهره های برجسته و یا لوگوهای مختلف انتخاب می شوند و متون کوتاه آن ها هم شامل مکان، زمان و هدف اهدای شیلد می باشد.

جنس شیلدها عموما از جنس فلز بوده که آلیاژهای فلزی مختلف نظیر نقره، برنز، برنج، سرب و … از مرسوم ترین آن ها به شمار می آیند. اما این محصولات را می توان از جنس های چوب، پلکسی و شیشه نیز تهیه نمود.

تا این جای کار با ویژگی های شیلد آشنا شده و قطعا متوجه شده اید که بسیار شبیه به مدال است. اما چرا نام شیلد بر این محصول گذاشته شده و آن را با نام مدال نمی شناسند. بنابراین برای آگاهی از تفاوت شیلد با مدال با شرکت تبلیغاتی جارچی همراه باشید.

تفاوت شیلد با مدال در چیست؟

در بخش قبل با شباهت های شیلد و مدال آشنا شدید، اما این بخش به بیان تفاوت شیلد با مدال اختصاص دارد. همان طور که می دانید، مدال ها از طریق بندها و یا اتصالات دیگری به گردن یا لباس افراد متصل می شوند. روش بندهای گردن آویز، اغلب در مسابقات ورزشی مرسوم است و روش اتصال از طریق سوزن به لباس نیز اغلب در نشان های نواری و برای اعطای نشان های دولتی و نظامی به کار می رود. بنابراین بند مدال بخش جداناپذیر آن می باشد.

اما در مورد شیلد قضیه کمی متفاوت است. شیلدها گرچه به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدال هستند اما فاقد هرگونه بند و محل اتصال می باشند. لذا به گردن افراد آویخته نشده و به لباس آن ها نیز نصب نمی شوند. بلکه در جلدها و جعبه هایی نگهداری شده و به افراد اعطا می شوند. لذا تفاوت شیلد و مدال در نحوه ی اتصال و نگهداری آن می باشد.

تا این جا با ویژگی های شیلد و شباهت و تفاوت های آن با مدال آشنا شدیم. اما چرا چنین محصولاتی در کنار مدال ها به بازار عرضه شدند و کاربرد آن ها چیست؟

 

کاربرد شیلدها چیست ؟

شیلد ها نیز به منظور تشکر و قدردانی از افراد برجسته مورد استفاده قرار می گیرند. اما در بعضی موارد اعطای مدال ها به شکل گردن آویز و یا اتصال به لباس شکلی رسمی و جالب ندارد. لذا ترجیح داده می شود تا در مراسم های رسمی و تشریفاتی که اهدافی خاص را دنبال می کنند از نوع اعطای شیلدها به شکل جعبه هایی استفاده شود. بدین ترتیب به جای آن که فرد دریافت کننده نیاز باشد تا گردن خود را فرود آورده و مدال دریافت کند، تنها شیلدها را توسط دست دریافت کرده و به لحاظ تشریفاتی رسمی تر به نظر می آید.

بدین ترتیب نگهداری از آن ها نیز آسان تر شده و می توان کلکسیونی از این نشان های افتخار را روی میز و یا طبقات دکور قرار داد بدون آن که به تجهیزاتی جهت نگهداری نیاز داشته باشد.

در ضمن به لحاظ ظاهری و جذابیت نیز شیلدها بهتر در ذهن مخاطب ثبت می گردد و زیبایی بیشتری دارند. در صورت نیاز نیز می توان درب جلد آن ها را بسته به آسانی برای مدت زمان طولانی جعبه ها را روی هم قرار داده و نگهداری کرد. در ضمن جای کمتری نیز اشغال کرده و حمل و نقل آن ها نیز آسان می شود. البته آسیب رسیدن به آن نیز کاهش می یابد.

جنس جعبه و نگهدارنده ی شیلد

در بخش قبل با مزایای استفاده از جعبه های نگهدارنده ی شیلد آشنا شدیم. اما در این بخش می خواهیم با ویژگی های ساختاری آن ها آشنا شویم.

شیلدها را به منظور آن که درون جعبه ها قرار دهند، روی صفحاتی قرار می دهند که محل نگهداری شیلد روی آن ها تعبیه شده است. این صفحات می توانند از جنس فلز، چوب، شیشه، چرم، پارچه و … باشند.

جعبه های مذکور نیز می توانند بنا بر نیاز مصرف کننده از جنس فلز، چوب، شیشه، چرم، پارچه و … انتخاب شود.

اما نکته ای که در این جا حائز اهمیت است، آن است که جنس صفحه و جعبه باید با هم متناسب باشد. در ضمن هنگام انتخاب رنگ آن ها نیز باید هماهنگی میان رنگ شیلد و نگهدارنده ها رعایت شود.

البته انتخاب جنس نگهدارنده در قیمت تمام شده ی محصول نیز موثر واقع می شود که هنگام ثبت سفارش باید بودجه ی سفارش دهنده نیز مد نظر قرار گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *