دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد طراحی و نگارش متن تندیس بزرگداشت

 

متن تندیس بزرگداشت یکی از روش های مرسوم برای تقدیر و تشکر است. به همین منظور طراحی تندیس بزرگداشت و متن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. البته در خصوص طراحی تندیس بزرگداشت عوامل بسیار زیادی دخیل هستند که متن، بخش مهمی از آن است.

تقدیرنامه

 

متن تندیس بزرگداشت باید چگونه باشد؟

در ابتدا لازم است تا بدانید متن تندیس بزرگداشت چیست و باید چگونه باشد؟ به مواردی که در ادامه مطرح می کنیم توجه داشته باشید.

زبان متن

اولین و مهمترین موضوعی که در خصوص طراحی متن تندیس بزرگداشت مطرح است، زبان آن است. زبان متن تندیس باید رسمی و اداری باشد. بنابراین با توجه به موقعیت شغلی یا اجتماعی فردی که قرار است این تندیس به او تقدیم گردد، لازم است تا متن مناسبی برای آن نگارش شود.

متریال مناسب برای درج متن

از دیگر مواردی که در طراحی متن برای تندیس بزرگداشت مطرح است، متریال مناسب برای درج متن است. معمولا متن تقدیر و تشکر روی متریال هایی مانند چوب یا فلز درج می شود. در هر صورت این متن باید روی متریال درجه یک و باکیفیت درج شود تا در شان تقدیر و تکریم باشد.

استفاده از جملات تحسین آمیز و تقدیر آمیز

از دیگر ویژگی متن تندیس بزرگداشت این است که در آن از جملاتی که تحسین آمیز یا تقدیر آمیز هستند، استفاده شود. این جملات باید به زبان کاملا رسمی اما شیوا و رسا طراحی و نگارش شوند.

اشاره به کار ارزشمند شخص

معمولا در متون تقدیر آمیز باید اشاره اختصاصی به کار ارزشمند شخص وجود داشته باشد. این کار باعث می شود تا فرد به خوبی تشویق شود.

شیوه صحیح نگارش متن تندیس بزرگداشت

آیا با شیوه صحیح نگارش متن تندیس بزرگداشت آشنایی دارید؟ از آنجایی که متن این تندیس بسیار مهم است و باید با دقت فراوان نگارش شود، لازم است تا نکات زیر را در نگارش متون تندیس بزرگداشت رعایت کنید.

قبل از هر چیز، به زیبایی از نام و یاد خدا استفاده کنید.

پس از آن لازم است تا نام فردی که قرار است تقدیر و تشکر از او به عمل آید، ذکر شود.

نکته ای که در خصوص نگارش متن برای تندیس بزرگداشت باید رعایت شود این است که در سراسر متن، ادب، احترام و سپاسگزاری جاری باشد. این نکته باید در خط به خط متن رعایت شود.

 

طراحی تندیس بزرگداشت

 

تندیس بزرگداشت چه کاربردی دارد و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

پس از اینکه با نحوه نگارش متن تندیس بزرگداشت آشنا شدید، لازم است تا بدانید این تندیس چه کاربردی دارد و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به طور کلی تندیس بزرگداشت انواع مختلفی دارد. هر فردی که در زمینه های مختلف، فعالیت کند می تواند نمونه های مختلف این تندیس را اخذ کند. به طور مثال برای تقدیر و تشکر از دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، استادان، کارمندان، ورزشکاران، پزشکان، مهندسان و… این تندیس در اشکال مختلف به آنها تقدیم می شود.

اگر توجه کرده باشید تندیس بزرگداشت به افراد مختلف در قشرهای مختلف جامعه تعلق می گیرد. بنابراین متن هر یک از این تندیس ها با هم تفاوت های بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال تندیسی که برای یک پزشک طراحی می شود با تندیسی که برای یک دانش آموز طراحی می شود، قطعا تفاوت های بسیار زیادی دارد. بنابراین مهمترین اصلی که باید در نگارش متن برای تندیس بزرگداشت رعایت شود، طراحی و نگارش متن بر اساس شایستگی های فرد تقدیر شونده است.

چند نکته مهم که باید در خصوص متن تندیس بزرگداشت بدانید

برای نگارش متن تندیس بزرگداشت لازم است تا تمام مواردی که به آنها اشاره کردیم، رعایت شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کیفیت متریال هایی که در تندیس بزرگداشت به کار می رود باید بالا و مرغوب باشد. گاهی اوقات لازم است تا متن برای تندیس بزرگداشت با لیزر حکاکی شود. بنابراین باید سایر جزییات و متریال های به کار رفته در تندیس بزرگداشت را به گونه ای در نظر بگیرید که در شان تقدیر و تشکر باشند.

کلام آخر

طراحی و نگارش متن تندیس بزرگداشت موضوع بسیار مهمی است که در این بخش به بررسی آن پرداختیم. باید توجه داشته باشید که نحوه نگارش و جمله بندی متن تندیس بزرگداشت به شدت اهمیت دارد. این متن باید رسمی، ادبی و تقدیر آمیز باشد. در نهایت باید این را بدانید که اغراق در تقدیر و تشکر در متن تندیس های بزرگداشت کار درستی نیست و شیوایی و رسایی متن و کلام را از بین می برد. بنابراین باید به نوع جملاتی که در این تندیس به کار می برید، توجه داشته باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *