دسته‌بندی نشده

مزایای طراحی و تولید انواع مارک لباس

 

طراحی و تولید انواع مارک لباس یکی از پرکاربردترین نوع تولید انواع لیبل و مارک است. همه لباس ها و پوشاکی که خریداری می کنیم دارای مارک و لیبل هستند. طراحی و تولید مارک لباس یکی از ضروری ترین مواردی است که تمام تولیدکنندگان در حوزه پوشاک باید به آن توجه داشته باشند. این لیبل ها با اهداف مختلفی طراحی و تولید می شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

انواع مارک و لیبل لباس

طراحی و تولید انواع مارک لباس با چه هدفی انجام می شود؟

طراحی و تولید انواع مارک لباس با اهداف مختلفی انجام می شود. همیشه شاهد این موضوع بوده ایم که لباس ها نام تجاری خود را به همراه دارند. این مارک های به ظاهر کوچک، باید به گونه ای طراحی شوند که متناسب با اهداف تولید کننده باشند. به طور کلی اهداف تولید انواع مارک لباس به شرح موارد زیر است:

درج اطلاعات مهم بر روی مارک لباس

اولین هدف از طراحی و تولید انواع مارک لباس، درج اطلاعات مهم بر روی آن است. اطلاعاتی نظیر نحوه شستشو، نحوه اتوکشی، نحوه خشک کردن و… اطلاعات مهمی است که در راستای نگهداری و مراقبت از لباس روی مارک و لیبل آن درج می شود. تولید کنندگان با استفاده از یک سری علائم اختصاری و یک سری اشکال، این اطلاعات را به مصرف کنندگان و مشتریان منتقل می کنند.

طراحی مارک لباس

 

برند سازی

یکی دیگر از اهداف مهم طراحی و تولید انواع مارک لباس، برند سازی است. تولید کنندگان پوشاک، نام تجاری برند خود را روی لیبل لباس درج می کنند تا بدین ترتیب مصرف کنندگان با برند پوشاک آشنا شوند. بدین ترتیب اگر مشتریان از کیفیت و جنس لباس رضایت داشته باشند، قطعا مجدد به دنبال همان برند می گردند و آن را خریداری می کنند.

جلوه بخشیدن به لباس

در بسیاری از لباس ها، مارک یا لیبل در قسمت هایی چسبانده شده است که در معرض دید باشد. این کار با هدف جلوه بخشیدن به لباس انجام می شود. معمولا برندهای معروف این کار را می کنند تا دیگران با دیدن برند لباس، متوجه کیفیت آن شوند.

انواع مارک لباس و روش نصب آنها روی لباس ها

طراحی و تولید انواع مارک لباس اهمیت بسیار زیادی دارد. همانطور که جنس پارچه ها و مدل آنها با یکدیگر تفاوت دارد، نوع لیبل و مارکی که برای لباس ها طراحی می شود نیز متفاوت است. مارک لباس در انواع مختلف پارچه ای، چاپی، چرمی و کارت آویز طراحی و تولید می شوند. هر یک از این مارک ها از ویژگی های خاص خودشان برخوردار هستند. متناسب با این ویژگی ها از مارک ها و لیبل ها برای لباس و پوشاک مختلف استفاده می شود.

پرطرفدارترین طراحی و تولید انواع مارک لباس به مارک های پارچه ای برمی گردد. این مارک ها از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و برای انواع لباس کاربرد دارند. مارک های پارچه ای لباس معمولا به روش دوخت روی لباس نصب می شوند.

مارک های چاپی تنوع بالایی دارند و مقرون به صرفه هستند. این نوع مارک ها مستقیما روی پارچه چاپ می شوند و کیفیت خوبی هم دارند.

طراحی و تولید انواع مارک لباس فقط به این دو مورد ختم نمی شود. نوع دیگری از مارک و لیبل لباس هستند که جنسشان چرم است. این مارک ها ظاهر بسیار شیکی دارند و از کیفیت عالی برخوردار هستند. از مارک های چرمی برای لباس های خاص تر استفاده می شوند. این مارک ها با روش چسبی، حرارتی و یا دوخت روی لباس نصب می شوند.

کارت آویز نوع دیگری از طراحی و تولید انواع مارک لباس است. این یکی از ساده ترین انواع لیبل لباس است که می تواند طراحی و شکل ظاهری مختلفی را برایش در نظر گرفت. کارت آویز ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد. در صورتی که در انتخاب طرح و مدل آن دقت شود، قطعا به خوبی جلب توجه می کند.

کلام آخر

طراحی و تولید انواع مارک لباس با اهداف مختلفی انجام می شود. در این بخش به تمامی اهدافی که برای طراحی لیبل لباس مطرح بود، اشاره داشتیم. تولید کنندگان پوشاک باید این را به یاد داشته باشند که سبک طراحی لیبل لباس در واقع نوعی هویت سازی برای برند تولیدی شان است. از این رو باید با دقت فراوان و با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، نسبت به طراحی و تولید لیبل لباس اقدام کنند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *