ساخت مدال

قیمت مدال ورزشی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت مدال ورزشی

قیمت مدال ورزشی تحت تاثیر عوامل زیادی، متغیر خواهد بود. توجه داشته باشید که همه ی عوامل موثر در قیمت مدال ورزشی، در قیمت سایر مدال ها نیز موثر می باشد. اما در بین این عوامل، می توان عنوان تاثیرگذارترین عامل را به شرکت سازنده ی مدال، نسبت داد. اما علت این امر و تاثیر بسیار زیاد این عامل در قیمت مدال چیست؟

تاثیرگذارترین عامل در قیمت مدال ورزشی چیست؟

هنگامی که مصرف کننده سفارش خود را در شرکتی خاص به ثبت می رساند، همه ی مراحل طراحی و ساخت مدال را به این شرکت سپرده است. لذا کیفیت محصول نهایی در گرو روش ها و متدهایی است که شرکت سازنده به کار خواهد گرفت. برای آن که یک محصول در سطح کیفی مطلوب تولید شود باید از نیروی انسانی ماهر و با تجربه استفاده شود و تجهیزات و ابزارهای مدرن و با کیفیتی مورد استفاده قرار گیرند. همین دو عامل به خودی خود، سبب افزایش هزینه های ساخت و طراحی خواهد شد.

تناسب محصول تولید شده با نیاز مشتری و کاربرد آن نیز از دیگر ویژگی های یک محصول با کیفیت است که بدین منظور نیز باید از مشاورانی بهره گرفت که بتوانند با مصرف کننده به بحث و گفت و گو نشسته و نیاز او را دریابند. این موضوع نیز سبب افزایش هزینه ها برای تولید یک محصول با کیفیت می شود.

اما در عوض، شرکت های معتبر که اعتبار آن ها در پی ارائه ی محصولاتی در سطح کیفی بالا به دست آمده است چه خدماتی به مشتریان خود ارائه می دهند؟

این شرکت ها علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، آن ها را ضمانت کرده و خدمات پس از فروش نیز برای آن ها ارائه می دهند. در ضمن تحویل به موقع کالا را نیز تضمین می کنند. البته یکی دیگر از خدماتی که این شرکت ها به مشتریان خود ارائه می دهند، امکان ثبت سفارش غیر حضوری و اینترنتی می باشد. که خود باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و صرفه جویی در زمان برای سفارش دهندگان خواهد شد.

در این زمینه شرکت تبلیغاتی جارچی به نشانی www.jarchiad.com آماده ی ثبت سفارش های مدال ورزشی با مناسب ترین قیمت می باشد.

در ادامه با معرفی سایر مواردی که در قیمت مدال ورزشی موثر هستند با شما همراه هستیم.

جنس مواد اولیه و ابعاد مدال

مدال های ورزشی غالبا از جنس آلیاژهای فلزی ساخته می شوند. بدیهی است که قیمت آلیاژهای فلزی مختلف با یکدیگر متفاوت باشد و در نهایت روی قیمت تمام شده ی مدال نیز موثر واقع خواهد شد. به عنوان مثال تهیه ی مدال ورزشی از جنس آلیاژی با پایه ی نقره بسیار گران تر از مدالی با آلیاژ روی یا تیتانیوم می باشد.

در همین راستا باید گفت که ابعاد مدال نیز با قیمت آن رابطه ای مستقیم خواهد داشت. چرا که با افزایش ابعاد مدال در واقع این مواد اولیه ی سازنده ی آن است که افزایش می یابد. در نتیجه قیمت مدال نیز با افزایش میزان مواد اولیه ی مصرفی افزایش خواهد یافت.

 

رنگ آمیزی و آبکاری مدال ورزشی

در ساخت مدال های ورزشی می توان از رنگ آمیزی و آبکاری نیز استفاده کرد. به کارگیری رنگ در ساخت مدال به مراحل ساخت آن افزوده و سبب افزایش قیمت آن خواهد شد. چرا که علاوه بر رنگ آمیزی باید بخش خشک کردن آن را نیز در نظر گرفت. اگر این رنگ آمیزی ها از چندین رنگ تشکیل شده باشد مسلما تاثیر بیشتری روی افزایش قیمت دارد.

در ضمن علاوه بر رنگ آمیزی برای افزایش جذابیت و زیبایی مدال های مختلف از آبکاری استفاده می کنند. این آبکاری می تواند مربوط به آبکاری با طلا، نقره، برنز و … باشد. لذا قیمت آن نیز مطابق با آبکاری مورد نظر متفاوت خواهد بود.

قیمت مدال ورزشی

 

روش اتصال و تاثیر آن در قیمت مدال ورزشی

یکی دیگر از عواملی که در قیمت مدال ورزشی موثر واقع می شود، روش اتصال آن می باشد. مدال های ورزشی را اغلب از طریق بندی به شکل گردن آویز به گردن ورزشکاران می آویزند. لذا نوع بند و اندازه ی آن نیز در قیمت مدال ورزشی موثر واقع خواهد شد.

روش ساخت و شکل ظاهری مدال

مدال ها از چند روش مورد ساخت و طراحی قرار می گیرند لذا به کار گیری هر یک از این روش ها دارای قیمت متفاوتی خواهد بود. قیمت ساختن مدال به روش ریخته گری و دستی با قیمت ساخت آن از طریق اتوماتیک و به کارگیری دستگاه ها متفاوت می باشد.

در ضمن در بعضی موارد نیاز است تا شکل و طرحی خاص روی مدال درج شده و یا متنی روی آن قرار گیرد. روش ایجاد این طرح ها و متون نیز خود از عوامل موثر در قیمت مدال های مختلف خواهد بود.

 

تیراژ سفارش

از دیگر عواملی که روی قیمت تمام شده ی محصول مورد نظر شما موثر می باشد، تیراژ سفارش است. هر  چه تیراژ سفارش شما بیشتر باشد، سبب کاهش هزینه های ساخت مدال خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *