لوح تقدیر

جای لوح تقدیر کاغذی چیست؟

جای لوح تقدیر کاغذی

در این جا به ضرورت استفاده از جای لوح تقدیر کاغذی اشاره خواهیم کرد. همان طور که می دانید، هدف اصلی از به کارگیری لوح های تقدیر، تشکر و قدردانی از یک یا چند نفر می باشد. بدین منظور در یک صفحه، متونی مبنی بر تحسین و تشکر با ذکر نام و مشخصات افراد درج شده و هدف مورد نظر را تامین می کند. اما این صفحه را می توان از متریال های مختلفی تولید کرد. کاغذ، مقوا، چوب، چرم، فلزات، پلکسی و … از جمله موادی هستند که به عنوان متریال اولیه ی لوح های تقدیر مورد استفاده قرار می گیرند.

ضرورت استفاده از جای لوح تقدیر کاغذی چیست؟

اما در این بین، استفاده از کاغذ و مقوا برای لوح های تقدیر، بسیار رایج می باشد. چرا که هم قیمت مناسب تری دارد و هم به لحاظ وزنی سبک و قابل حمل است. در ضمن فرایند چاپ روی آن ها به آسانی انجام شده و زیبایی بصری کافی هم دارند. حال تصور کنید که این لوح های کاغذی یا مقوایی به افراد اعطا شوند. پس از اخذ این گونه لوح ها توسط فرد مورد نظر، چگونه باید از آن ها حفاظت کرد؟

در پاسخ به این سوال، ضرورت استفاده از جای لوح تقدیر کاغذی نیز نهفته است. همگی ما در دوران تحصیل با برگه های کاغذی و مقوایی مختلفی سر و کار داشته ایم. لذا با ویژگی های این صفحات آشنایی داریم. با قرار دادن صفحات کاغذی به تنهایی در هر جایی، احتمال آسیب دیدگی روی آن ها افزایش می یابد. حتی اگر این صفحات را به تنهایی در دست خود نیز نگهدارید، قطعا ایجاد خط و جای تا شدگی روی آن ها باقی خواهد ماند و زیبایی بصری آن ها را از بین می برد. پس به یک جای لوح تقدیر کاغذی نیاز داریم تا به عنوان محافظ این لوح ها عمل کند.

 

جای لوح تقدیر کاغذی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اولین ویژگی جای لوح تقدیر، برخورداری از مقاومت کافی در برابر صدمات احتمالی می باشد. چرا که هدف اصلی از استفاده از آن، حفاظت از لوح تقدیر می باشد.

ابعاد این محصول با ابعاد لوح تقدیر باید متناسب باشد. بدین ترتیب که لوح تقدیر به خوبی درون آن جای شود. لذا معمولا از ابعاد لوح تقدیر کمی بزرگتر خواهد بود.

درون آن باید جایی مخصوص نگهداری لوح، تعیین شده و به نحوی علامت گذاری شود. بدین ترتیب لوح درون آن محل قرار گرفته و ثابت باقی می ماند.

طراحی این محصول باید به گونه ای باشد که به هیچ وجه امکان خروج لوح تقدیر از آن ها وجود نداشته باشد. مگر آن که کاربر خود این کار را انجام دهد. لذا در این گونه جلدها، از گره ها، درب های مگنتی و یا سایر روش ها استفاده می شود تا حتی در صورت وارونه شدن جلدها، امکان خروج لوح های تقدیر وجود نداشته باشد.

متن های لوح تقدیر چه ویژگی هایی دارند؟

قطعا موضوع زیبایی و ظرافت برای لوح های تقدیر، امری بسیار مهم و ضروری می باشد. اما پس از قرار گرفتن آن ها درون جلد های مذکور، در واقع این جلد ها هستند که در معرض نمایش قرار می گیرند. بنابراین باید در طراحی جلدها نیز به موضوع زیبایی و ظرافت اهمیت ویژه ای داده شود. این زیبایی و ظرافت هم در بخش خارجی جلد و هم در بخش داخلی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

جلد لوح تقدیر در مقایسه با خود آن باید مقرون به صرفه باشد.

انواع جای لوح تقدیر کاغذی

جای لوح تقدیر کاغذی به لحاظ متریال به کار رفته در آن به چند دسته ی مختلف تقسیم می شود که نوع چرمی، مخملی، جیر و گالینگور در آن ها بسیار متداول می باشد. البته انواع مدرن و جدیدی با نام سلفونی نیز وجود دارد. همگی با سلفون، چرم، جیر و مخمل آشنایی داریم و جلدهایی که با این جنس ها ساخته و تولید می شوند برای ما قابل تصور خواهد بود. اما در مورد گالینگور باید گفت که گالینگور در واقع نام تجاری نوعی پارچه است که در این گونه جلد ها به کار می رود. جلدهای گالینگور بسیار سخت و محکم هستند.

اما جلدهای لوح تقدیر، به لحاظ شکل ظاهری نیز به دو دسته ی عمده ی دو لت و سه لت تقسیم می شوند. منظور از جلد دو لت در واقع جلدهایی است که با یک خط تا به دو بخش تقسیم می شوند. اما جلد های سه لت نوع دیگری هستند که با دو خط تا به سه بخش تقسیم می شوند. سه بخش موجود در این نوع، معمولا هم اندازه نیستند.

تجهیزات و خدمات جانبی نظیر طلاکوبی و نقره کوبی، چاپ سیلک، داغ کوبی، استفاده از منگوله، بالشتک، پرچم، مگنت، روبان، دکمه و … نیز برای این گونه جلدها قابل اجرا می باشد.

انتخاب همه ی موارد بالا به عهده ی مشتری بوده و بدیهی است که انتخاب هر یک روی قیمت جلد موثر واقع خواهد شد. لذا مشتریان باید با توجه به نیاز و بودجه ی خود از میان آن ها انتخاب نمایند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *