لوح تقدیر

متن های لوح تقدیر چه ویژگی هایی دارند؟

هدف اصلی از به کارگیری لوح ها، تقدیر و تشکر از یک یا چند نفر می باشد. این افراد ممکن است متعلق به شرکت ها، ادارات، سازمان ها و موسسات مختلفی باشند. لذا لوح های تقدیر در طرح ها و شکل های گوناگونی تولید می شوند تا نیاز همه ی مصرف کنندگان را رفع نمایند. اما این جلد و صفحه ی لوح نیست که مراتب تقدیر و تشکر را به جای می آورد بلکه این متن های لوح تقدیر هستند که این وظیفه را به عهده دارند. لذا همان اندازه که شکل ظاهری، جنس، ابعاد، شرکت سازنده، قیمت و … برای یک لوح تقدیر مهم است، متن به کار رفته در آن نیز مهم بوده و باید با دقت و حساسیت زیادی انتخاب شود.

معرفی متن های لوح تقدیر

متن های لوح تقدیر را در دسته ی نامه نگاری های اداری قرار می دهند. نامه نگاری اداری که با هدف تشکر از افراد نوشته می شود. بنابراین باید با موقعیت شرکت، اداره، ارگان و … که ثبت سفارش کرده اند متناسب بوده و با جایگاه افرادی که قرار است این لوح ها را اخذ کنند، نیز کاملا متناسب باشد. تنها در این صورت است که لوح تقدیر کامل شده و وظیفه ی خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.

 

ویژگی های متن های لوح تقدیر

یکی از ویژگی های متن های موجود در لوح های تقدیر، تنوع بسیار بالای آن ها می باشد. بدین ترتیب، همه ی مصرف کنندگان را راضی نگه داشته و نیاز آن ها نیز مرتفع خواهد شد. چرا که متن ها باید کاملا با موقعیت سفارش دهنده و اخذ کننده متناسب باشند و وظیفه ی تقدیر و تشکر را نیز تمام و کمال انجام دهند.

این گونه متن ها باید حتما به زبان رسمی و اداری نوشته شوند. کلمات و جملات عامیانه و زبان ساده و غیر رسمی در این گونه متن ها هیچ جایگاهی نداشته و استفاده از آن ها پذیرفتنی نیست.

 

متن های لوح تقدیر

نمونه ای از متن های لوح تقدیر با چاپ مشخصات

متن هایی که در لوح های تقدیر وجود دارند متناسب با جنس مواد تشکیل دهنده ی آن ها، حک یا نوشته می شوند. مثلا برای لوح هایی که از جنس مقوا هستند از روش چاپ استفاده می شود اما برای لوح های فلزی و چوبی از روش حک استفاده می کنند.

سفارش اینترنتی لوح تقدیر چه مزایایی دارد؟

گرچه این متن ها باید به خوبی نشان گر تشکر و تقدیر از افراد باشند اما بدان معنا نیست که از غلو و تملق در آن ها استفاده شود. لذا در انتخاب جملات تحسین برانگیز باید دقت کافی به عمل آید.

در ضمن متن های لوح های تقدیر باید در بر گیرنده ی موضوعی باشد که شخص به آن دلیل مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته است.

این متن ها باید حتما ابتدا با نام خدا آغاز شوند. چرا که این موضوع از نکاتی است که در هر نامه ی اداری و رسمی باید رعایت گردد.

نام و مشخصات کامل فردی که قرار است از آن تقدیر شود، باید به صورت کامل در متن لوح های تقدیر ذکر شود. چرا که تعلق لوح تقدیر به هر فرد باید کاملا واضح و آشکار باشد. در بعضی موارد نام ها به صورت چاپی و یا حک شده روی لوح وجود دارند و در بعضی موارد نیز که از متن های از پیش تعیین شده استفاده می شود، محل نام و مشخصات به صورت جای خالی در نظر گرفته شده و توسط کاربر پر خواهند شد.

البته در بعضی موارد که تیراژ لوح های سفارش داده شده بالا می باشد و همه ی بخش های متن، به غیر از محل مشخصات، یکسان است، برای صرفه جویی در هزینه، از روش جای خالی و درج مشخصات افراد به صورت دستی بهره گرفته می شود.

جانب ادب و احترام نیز باید حتما در این گونه متن ها رعایت شود. این موضوع در کنار زبان رسمی این متن ها بسیار کارامد خواهد بود.

وجود نام شرکت، اداره، ارگان یا هر محل دیگری که اقدام به این کار نموده است نیز در متن لوح الزامی است و حتی نیاز است تا این لوح ها حاوی مهر و امضای شرکت اصلی و مدیر عاملان آن نیز باشد.

فونت و سایز قلم متن لوح تقدیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا با ابعاد و کاربری آن ها متناسب باشد.

رنگ قلم متن های لوح تقدیر نیز معمولا به رنگ مشکی است، اما در صورت لزوم می توان از رنگ های دیگری برای بعضی کلمات خاص آن استفاده نمود.

حجم متن لوح تقدیر باید با ابعاد آن هم تناسب داشته باشد تا طولانی شدن متن سبب کاهش سایز قلم آن نشده و در خوانایی آن ها تاثیر بدی نگذارد. یا به عکس، کم بودن آن باعث خالی شدن صفحه ی لوح نشود و از زیبایی بصری آن نکاهد.

به شما پیشنهاد می کنیم تا بهره گیری از نظر مشاوران و متخصصانی که در شرکت های سازنده ی لوح تقدیر آماده ی خدمت رسانی به شما هستند را فراموش نکنید. چرا که به کار بستن راهنمایی های آنان تاثیر زیادی در بهتر شدن متن لوح های شما خواهد داشت.

متن های لوح تقدیر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *