دسته‌بندی نشده

بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی چیست؟

بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی چه رنگی است؟ آیا رنگ تابلو تبلیغاتی باید بر اساس سلیقه شخصی ما باشد یا معیار خاصی برای انتخاب آن وجود دارد؟ شما در این باره چه نظری دارید؟ همه ما به خوبی می دانیم تابلوها نوعی ابزار تبلیغاتی دارند که در جذب مشتری به شدت موثر هستند. بنابراین انتخاب تمام جزییات تابلوهای تبلیغاتی باید با دقت انجام شود.

انتخاب رنگ برای تابلو تبلیغاتی

اهمیت انتخاب بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی

قبل از اینکه با معیارهای انتخاب بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی آشنا شوید، لازم است تا اهمیت آن را بدانید. تابلو تبلیغاتی چیست؟ تابلو تبلیغاتی از یک سری حروف، تصاویر، رنگ ها و متریال های مختلف تشکیل شده است. هماهنگی تمام این اجزا با یکدیگر باعث می شوند تا بیننده به خواندن اطلاعات روی تابلو تشویق شود. در نتیجه جذب مشتری، برندسازی و به شهرت رسیدن برند اتفاق می افتد. اگر توجه کرده باشید در بازاریابی های آفلاین، به جزییات برای جذب مشتری توجه زیادی می شود. بنابراین شما باید یک جَو رقابتی را در این میان در نظر داشته باشید تا بتوانید از سایر رقبایتان پیشی بگیرید.

حال تاثیر رنگ تابلو تبلیغاتی بر جذب مشتری چیست؟ در واقع هر چقدر هم که طراحی و اجرای تابلو تبلیغاتی با دقت بالایی صورت بگیرد، در نهایت این رنگ ها هستند که باعث می شوند در لحظه نگاه بیننده جذب شود. پس اگر رنگ تابلو تبلیغاتی را به درستی انتخاب کنید، در کسری از ثانیه توجه مشتری و بیننده را جلب کرده اید و این شروع تاثیرگذاری بر ذهن و افکار مشتری است.

معیارهای انتخاب بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی

شاید برسید بر چه اساسی باید بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟ این کار، اصول خاص خودش را دارد که در موارد زیر به آنها می پردازیم.

نوع کسب و کار

اولین معیار انتخاب بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی، توجه به نوع کسب و کارتان است. به طور مثال یک فروشگاه اسباب بازی باید از رنگ های مختلف و شاد برای تابلو تبلیغاتی استفاده کند. در حالی که یک جواهر فروشی باید از رنگ هایی مانند طلایی کمک بگیرد. بنابراین بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی رنگی است که متناسب با حیطه فعالیت کسب و کار انتخاب شود.

جنس تابلو تبلیغاتی

یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی، توجه به جنس تابلو است. شما می توانید تابلوهای تبلیغاتی را در جنس های مختلفی از جمله چلنیوم، استیل، ترموود و… تهیه کنید. بسته به جنس پس زمینه تابلو، باید رنگ های مناسبی را انتخاب کنید.

توجه به رنگ لوگو

اگر کسب و کار شما لوگوی خاصی در فضای مجازی، کارت ویزیت و یا پکیجینگ روی کالا یا محصول دارد، باید رنگ تابلو تبلیغاتی را متناسب با آن انتخاب کنید. به طور مثال فروشگاهی که محصولات کیت کت را می فروشد، باید از رنگ های سفید و قرمز که متناسب با لوگوی این برند است، برای تابلوی تبلیغاتی استفاده کنند.

توجه به روانشناسی رنگ ها

برای اینکه بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی را انتخاب کنید، به روانشناسی رنگ ها توجه داشته باشید. در روانشناسی رنگ ها، هر رنگ حس مختص به خودش را به بیننده القا می کند. به عنوان مثال رنگ آبی آرامش بخش است. رنگ قرمز باعث افزایش سرعت و نیرو می شود. رنگ طلایی حس لوکس بودن را القا می کند و به همین ترتیب رنگ ها پیام خاصی را القا می کنند که باید به آنها توجه داشت.

چند نکته مهم و طلایی!

در خصوص انتخاب بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی لازم است تا به چند نکته مهم و طلایی توجه داشته باشید. از آنجایی که رنگ تابلو تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد، بهتر است این نکات را مرور کنید و در انتخاب رنگ برای تابلوی تبلیغاتی از این نکات استفاده کنید.

روانشناسی رنگ ها برای انتخاب رنگ تابلو تبلیغاتی

·       اگر می خواهید از چند رنگ مختلف در تابلوی تبلیغاتی استفاده کنید، بهتر است تا سراغ رنگ های مکمل همدیگر بروید.

·       نورپردازی و استفاده از نورهای رنگی متناسب با رنگ حروف و اعداد به کار رفته در تابلو، جذابیت آن را چند برابر بیشتر می کند.

·       در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی حتما به سلیقه مشتریان خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما به گل و گیاه ارتباط دارد، استفاده از رنگ هایی مانند صورتی، نارنجی یا بنفش جذابیتی برای مشتریانتان نخواهد داشت.

·       استفاده از دو یا چند رنگی که متناسب با یکدیگر هستند، تاثیر جذابیت تابلو تبلیغاتی را چند برابر بیشتر می کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *