دسته‌بندی نشده

تولید انواع تندیس مشاهیر و مجسمه

 

طراحی و ساخت تندیس مشاهیر

تندیس مشاهیر یکی از آثاری است که به دست انسان ساخته می شود. طراحی و ساخت این تندیس با توجه به شرایط مختلفی انجام می شود. اگر توجه کرده باشید در سراسر دنیا و در نمایشگاه ها و موزه های معروف، تندیس شخصیت های برجسته ساخته می شود و در معرض دید عموم قرار می گیرد. طراحی و ساخت تندیس شخصیت های برجسته بر اساس معیارهای مختلفی انجام می شود. از آنجایی که این تندیس ها مانند آثار باستانی ارزشمند هستند، لازم است تا در طراحی و ساخت آنها به جزییات توجه ویژه ای شود.

ساخت تندیس مشاهیر

جنس متریال های به کار رفته در تندیس مشاهیر چیست؟

تندیس مشاهیر در حقیقت نوعی مجسمه است. ساخت این تندیس بخشی از رشته مجسمه سازی و هنرهای تجسمی به حساب می آید. از این رو متریال هایی که برای طراحی و ساخت این تندیس استفاده می شوند، مصالح های مختلفی هستند. بر اساس طرح و نوع تندیس، متریال های به کار رفته در آن متفاوت هستند. مصالحی مانند فلز، چوب، سنگ و حتی گل برای ساخت تندیس شخصیت های برجسته استفاده می شود. البته باید بگوییم امروزه برای قالب سازی این تندیس ها از پلاستیک استفاده می شود. فرآیند قالب گیری و تزریق پلاستیک برای ساخت تندیس مشاهیر با قیمت مناسب تر و البته سهولت بیشتری انجام می شود.

کاربرد تندیس مشاهیر چیست؟

آیا می دانید تندیس مشاهیر چه کاربردی دارد؟ به طور کلی از انواع تندیس برای قدردانی و یاد بود استفاده می شود. این تندیس ها به منتخبین اهدا شده و جنبه قدردانی را دارد. به عنوان مثال در جشنواره هایی مانند فیلم فجر یا جشنواره های بین المللی که سالانه برگزار می شوند، انواع تندیس ها به منتخبین اهدا می شود. تندیس مشاهیر در میدان ها، بلوارها و بسیاری از نقاط شهرهای مختلف نصب می شود. به عنوان مثال تندیس شاعران ادب و عرفان در شهرهای مختلف ایران نصب شده است.

گاهی اوقات برای جاودان ماندن یاد و نام شخصیت های بزرگی که به کشورشان خدمت کرده اند و کارهای بزرگی انجام داده اند، تندیس شان را می سازند و در موزه ها و یا نقاط مختلف شهر یا کشور نصب می کنند. این کار از نظر سیاسی و فرهنگی تاثیرات فراوانی را به همراه دارد.

مجسمه شخصیت های برجسته

 

چرا در ساخت تندیس از پلاستیک استفاده می شود؟

همانطور که متوجه شدید در ساخت تندیس مشاهیر از مصالح مختلفی استفاده می شود. البته این کار بیشتر در گذشته رواج داشت و امروزه اکثر تندیس ها از جنس پلاستیک مرغوب هستند. گاهی اوقات ممکن است تندیس مشاهیر و سایر تندیس های دیگر به طور کاملا مستقیم در معرض آب و هوای آزاد قرار بگیرند. در این صورت اگر از مصالح خاصی برای ساخت آنها استفاده شده باشد، ممکن است دوام و پایداری تندیس پایین بیاید. ساخت تندیس با استفاده از پلاستیک برای رفع این مشکلات توصیه می شود. البته این کار مزایای دیگری هم دارد که از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

تمامی قطعات پلاستیکی در زمان کوتاهی ساخته می شوند و پروسه ساخت آنها طولانی و پیچیده نیست.

هزینه تولید این قطعات ارزان تر است.

دوام و مقاومت قطعات پلاستیکی در برابر شرایط آب و هوایی و سایر شرایط آسیب زا بالاتر و بیشتر است.

قطعات پلاستیکی امکان بازیافت دارند.

ضایعات و خرابی های حاصل از تولید تندیس مشاهیر با پلاستیک بسیار کم است.

قالب سازی تخصصی صورت می گیرد.

امکان تولید تندیس با هر رنگی وجود دارد.

قطعات پلاستیکی را می توان در ابعاد بزرگ یا ابعاد کوچک تولید کرد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

امکان ساخت انواع مجسمه، تندیس مشاهیر، تندیس افتخار و به طور کلی انواع تندیس و مجسمه با استفاده از پلاستیک وجود دارد.

کلام آخر

ساخت تندیس مشاهیر به منظور قدردانی و جاودانه ماندن نام و یاد شخصیت های برجسته صورت می گیرد. در این بخش به بررسی کامل این موضوع پرداختیم که تندیس ها چه کاربردی دارند و برای ساخت آنها از چه متریال هایی استفاده می شود. باید این را به خاطر داشته باشید که طراحی و تولید انواع تندیس شخصیتی یا تندیس مشاهیر به قالب سازی تخصصی و همچنین علم و آگاهی لازم در این زمینه نیاز دارد. بنابراین پروسه تولید تندیس مشاهیر نیز به تخصص نیاز دارد و تنها توسط افراد کاربلد و متخصص قابل انجام است. مجموعه هایی که در این زمینه تخصص و علم کافی دارند می توانند با بهره گیری از جدیدترین روش ها، ساخت انواع تندیس و مجسمه را انجام دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *