ساخت مدال

قیمت ساخت مدال و نکات مربوط به آن

قیمت ساخت مدال : مدال ورزشی معمولا ظاهری دایره ای شکل دارد و از انواع فلزات ساخته می شود. مدال های ورزشی با استفاده از یک بند به گردن آویخته می شوند. به اولین نفری که در رویداد های ورزشی مقام اول را کسب کند، مدال طلا تعلق خواهد گرفت. ساخت مدال ورزشی از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. نفراتی که به مقاوم دوم و سوم برسند، به ترتیب مدال نقره و مدال برنز دریافت خواهند کرد. با ارزش ترین مدال جهانی، مدال طلای المپیک می باشد. ساخت مدال اختصاصی موجب اعتبار بخشی به  یک مراسم یا رویداد ورزشی می شود. انواع مختلف مدال ها از آلیاژ هایی مانند زاماک ساخته می شوند. پس از آن در مرحله آبکاری مدال نمای ظاهری جذابی پیدا خواهد کرد.

سفارش مدال برای برگزارکنندگان مسابقات بسیار مهم است. از همین رو آن ها سعی می کنند مدالی ویژه و با ارزش را اهدا کنند. مدال های ورزشی برای قهرمانان دارای جنبه های معنوی و مادی زیادی هستند. با دریافت یک مدال، کلکسیون افتخارات ورزشکار غنی تر خواهد شد. اکثر افراد مدال دریافتی خود را به عنوان یادبود نگه می دارند. امروزه در بسیاری از مسابقات محلی و باشگاه های ورزشی مراسم اهدای مدال برای شرکت کنندگان و برندگان نهایی برگزار می شود. جهت سفارش مدال ورزشی با جنس، رنگ و طرح مدنظر خود با بهترین کیفیت ممکن، می توانید از نمونه کارهای موسسه جارچی دیدن کرده و با کمک مشاوران و تیم پشتیبانی جارچی، مدال اختصاصی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

تاریخچه ساخت مدال

ساخت مدال به سال ها پیش باز می گردد. در زمان قرون وسطی سیاستمداران از این نشان به عنوان نوعی پیشکش استفاده می کردند. پیزانلو که یک هنرمند ایتالیایی بود؛ برای اولین بار یک مدال پرتره ساخت. در سال های بعد استفاده از مدالیوم که با نام مدال نظامی هم مشهور بود، رواج پیدا کرد. در اواخر قرن نوزدهم با شروع رقابت های المپیک، ساخت مدال به عنوان یک یادبود برای اهدا به ورزشکاران، انجام می شد. در کشور ما نخستین بار در زمان حکومت قاجار استفاده از مدال افتخار یا مدال های نظامی مرسوم گشت. امروزه بخش مهمی از رویداد های ورزشی شامل مراسم اهدای مدال به برندگان می شود. از انواع مدال ورزشی رایج می توان به مدال کشتی، مدال والیبال، مدال شنا، مدال بسکتبال و… اشاره کرد.

قیمت مدال ورزشی

مدال ها معمولا از سرب و آلیاژ های سرب تولید می شوند. مواد اولیه به کار رفته برای ساخت مدال تاثیر زیادی رو قیمت نهایی می گذارد. وزن مدال و طرح خواسته شده نیز روی قیمت محصول تاثیرگذار است. هر چه مدال ابعاد و وزن بیشتری داشته باشد، مسلما مواد اولیه بیشتری هم برای ساختنش به کار می رود. ساخت مدال به طور معمول با قطر 5 سانتی متر انجام می شود. در صورتی که مشتری سفارش ساخت مدال با قطر بیشتری بدهد، هزینه افزایش پیدا خواهد کرد. مدال های ورزشی دارای بند آویز می باشند. این بند آویز با سلیقه مشتری انتخاب شده و به مدال متصل می شود. جنس و نوع بند آویز روی تعیین هزینه اثرگذار می باشد.

قیمت ساخت مدال

نکاتی درباره مدال ورزشی

در ساخت مدال های برنز از آلیاژ مس و قلع استفاده می شود. انواع مدال ورزشی باید 60 میلی متر قطر و 3 میلی متر ضخامت داشته باشند.

کیفیت و ماندگاری یک مدال به جنس مواد اولیه آن باز می گردد. طراحان جارچی مدال درخواستی شما را بدون نقص، با ظاهری جذاب همراه با درخشندگی زیاد و با مقاومت بالا به شما تحویل می دهند. احتمال خراشیدگی یا شکنندگی محصولات جارچی به هیچ عنوان وجود ندارد.

مدال های طلا و نقره از 92.5 درصد نقره تشکیل شده اند و مدال های طلا تنها دارای روکش طلا می باشند. اصلی ترین و ارزشمندترین مدال ها به برندگان کنگره ها و برندگان نوبل اهدا می شود.

قبل از سفارش مدال ورزشی بهتر است اطلاعات دقیقی از روش ساخت مدال ورزشی و کیفیت مواد اولیه داشته باشید.

مهم ترین مدال های ورزشی در ایران

با توجه علاقه زیاد ایرانیان به مسابقات ورزشی، این مسابقات در کلیه رشته های ورزشی در سراسر کشور برگزار می شود. همانطور که می دانید در نهایت مدال های نفیسی به صورت انفرادی یا تیمی به افراد اهدا خواهد شد. لیگ برتر فوتبال یکی از مهم ترین مسابقات ورزشی کشور است. در پایان این لیگ تیم برنده یک کاپ قهرمانی دریافت خواهد کرد. به غیر از آن تمامی اعضای تیم مدال طلا دریافت می کنند. سایر رشته ها مانند بسکتبال، والیبال و… نیز دارای مسابقات لیگ باشند. مسابقات جام تختی و مسابقات جام فجر هم در میان مردم بسیار پرطرفدار است و نفرات اول تا سوم این مسابقات، مدال های جذابی دریافت می کنند.

قیمت ساخت مدال

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *