ساخت مدال

مدالیون چیست (ساخت مدال و مدالیوم)

مدالیوم یا مدالیون چیست؟ نوعی از انواع مدال افتخار است که بسیاری از افراد هنوز با آن آشنایی ندارند. مدالیوم به اندازه انواع مدال های ورزشی که سالیان سال است ساخته می شوند، معروف نیست. مدالیوم نوعی مدال افتخار است اما طریقه نصب و کاربرد متفاوتی دارد. مدالیوم به افرادی که در حوزه های مختلف ورزشی، علمی یا نظامی قادر به کسب مقام شده اند، تعلق می گیرد. به یک سری از سکه های یادبود که بسیاری از سازمان ها و ارگان ها در مراسمات ویژه به بعضی از کارمندان اهدا می کنند هم مدالیوم می گویند. این نوع مدال روی سینه افراد قرار می گیرد و وجه ظاهری بسیاری جذابی دارد. ساخت مدال و تاریخچه مدالیوم به قرن ها قبل از میلاد مسیح باز می گردد. طبق مطالعات مورخان اولین بار اسکندر مقدونی به یک کشیش در ازای کمکی که به او کرده بود، شی کوچکی مانند مدالیون هدیه داد.

مدالیون چیست؟

ساخت مدالیوم برای استفاده در زمینه های مختلف به ویژه حوزه های نظامی انجام می شود. مدالیون ها در رنگ ها و مدل های متنوعی تولید می شوند. این محصول معمولا در کنار یک تندیس اهدا می شود. ساخت مدال در این سبک بسیار محبوبیت دارد زیرا در مراسم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته از مدالیوم های مدور استفاده می شد اما امروز ساخت مدالیوم در اشکال هندسی گوناگون قابل اجراست. گاهی اوقات با توجه به سفارش مشتری ساخت مدال برای نفرات برگزیده و به صورت اختصاصی انجام می شود. برخی از شرکت ها برای یکسان سازی و نظم بیشتر لباس فرم کارمندان در همایش های خاص، سفارش ساخت مدال روی سینه یا مدالیون را می دهند. شرکت جارچی با بیش از بیست سال سابقه، با وجود صنعتگران و طراحان حرفه ای در حوزه ساخت انواع مدال، محصول مورد نظر را در زمان معین و با مناسب ترین هزینه به دست شما خواهد رساند.

مدالیون چیست

فرایند ساخت مدالیوم

پروسه ساخت این نوع مدال بسیار شبیه نشان های فلزی می باشد. در مرحله اول قالب اولیه برای ساخت مدال تولید می شود. پس از آماده سازی قالب، ریخته گری با مواد مورد نظر انجام خواهد شد. برای ساخت این نوع مدال معمولا از برنج و سرب به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. بدین ترتیب شکل اولیه مدالیوم سفارشی بدست می آید. سپس با آبکاری رنگ مورد نظر به مدالیوم اضافه شده و موجب جلای کار نیز می شود. یکی از تفاوت های اصلی مدالیون با شیلد و مدال ورزشی در نحوه استفاده از آن هاست. مدالیون با کمک بند کوتاهی به نام مدبر به لباس شما متصل می شود. اما مدال های دیگر معمولا به شکل گردن آویز هستند.

برای مشاهده انواع نمونه های بج سینه کلیک کنید.

سفارش ساخت مدال و قیمت آن

قبل از سفارش ساخت مدال مورد نظر حتما از خدمات مشاوره موسسه جارچی استفاده کنید. کارشناسان جارچی به شما کمک خواهند کرد تا یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. کارشناسان جارچی با توجه به ایده ای که مشتری در ذهن دارد و نیاز های او، مناسب ترین محصول را پیشنهاد می کنند. مدالیوم نسبت به مدال های دیگر چندان شناخته شده نیست به همین علت مشورت گرفتن از مشاوران به شما توصیه می شود. طراحی و ساخت مدالیوم مورد نظر کاربر با توجه به رویداد یا مراسم ها به صورت ویژه و اختصاصی توسط طراحان و متخصصان جارچی انجام می شود.

مدالیون چیست

قیمت ساخت مدالیوم با توجه به چندین آیتم خاص تعیین می شود. مواردی مانند تعداد تیراژ، طرح مدنظر مشتری و جنس مواد اولیه روی قیمت نهایی تاثیر به سزایی خواهند گذاشت. هر چه تعداد سفارش شما بیشتر باشد در نهایت به سود شما خواهد بود. زیرا به ازای هر مدال هزینه کاهش می یابد. مدال هایی که طرح های برجسته، پیچیده و با کیفیت بالا دارند؛ زمان و هزینه بیشتری را به خود اختصاص می دهند. نحوه قرارگیری مدالیوم هم حائز اهمیت است. اگر پس از ساخت مدال برای آن یک جعبه نفیس در نظر بگیریم، مسلما هزینه افزایش پیدا خواهد کرد. اما کسانی که از مدبر برای اتصال مدالیون استفاده می کنند؛ هزینه چندانی بابت مدبر پرداخت نخواهند کرد.

کاربرد مدالیوم

در گذشته این نوع مدال یک نوع نشان ویژه و منحصر به فرد بود که به صورت محدود و سفارشی استفاده می شد. در سال های اخیر ساخت مدال در انواع مختلف رونق بسیار پیدا کرده است. بسیاری از شرکت های بزرگ در مراسم های تشویقی به کارمندان نمونه خود، تعدادی مدالیون همراه با نماد شرکت اهدا می کنند. به برگزیدگان جشنواره های مذهبی، فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و… نیز مدالیون های اختصاصی جشنواره هدیه می شود. این محصول هزینه تولید مناسبی دارد و از نظر بصری و تبلیغاتی مورد توجه قرار می گیرد.

مدالیون چیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *