لوح تقدیر

طراحی لوح تقدیر و متریال ساخت آن

طراحی لوح تقدیر

امروزه بسیاری از سازمان ها و افراد به دنبال سفارش ساخت و طراحی لوح تقدیری خاص و زیبا برای مراسم های خود هستند. برای انتخاب یک لوح تقدیر شیک گزینه های زیادی روی میز وجود دارد. گاهی تنوع مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت و طراحی لوح تقدیر، افراد را سردرگم و گیج می کند. اما با شناخت متریال های مختلف و  نیاز های فرد می توان راحت تر انتخاب کرد. کارشناسان موسسه جارچی به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به شرایط و موقعیت، یک لوح تقدیر سفارشی و جذاب داشته باشید.

از جمله متریال مورد استفاده برای تولید و ساخت یک لوح تقدیر می توان به کریستال، پلاستیک، اکریلیک، فلز، چوب، گرانیت و … اشاره کرد. هزینه ساخت لوح تقدیر به متغیر های گوناگونی برمی گردد که مواد اولیه یکی از مهم ترین آن هاست. به همین دلیل متریالی که برای ساخت لوح تقدیر مدنظر شما استفاده می شود را باید با توجه به مواردی مانند بودجه، نوع سازمان، موضوع مراسم و… انتخاب کنید.

لوح تقدیر شیشه ای

شیشه قابلیت فرم پذیری بالایی دارد و به راحتی می توان روی آن حکاکی کرد.

از شیشه اکثرا برای ساخت لوح تقدیر هایی استفاده می شود که در فضای کسب و کار کاربرد دارند. زیرا نسبت به مواد اولیه دیگر قیمت مناسب تری دارد.

لوح های شیشه ای وزن سنگینی دارند اما زمانی که در قفسه کتابخانه یا هر قسمتی از دکوراسیون منزل یا محل کار قرار بگیرند، جلوه ظاهری جذابی خواهند داشت.

شیشه تنوع رنگ بالایی دارد و همین موضوع موجب جذابیت و چشمگیر بودن لبه های لوح می شود.

در بین ارگان ها و سازمان های مختلف، ساخت لوح تقدیر شیشه ای از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شفافیت شیشه در مقایسه با کریستال کمتر است اما به راحتی قابل رنگ آمیزی می باشد.

نوعی از شیشه به نام یشم وجود دارد که دارای قیمت مناسب و جلوه ای خاص می باشد.

برای ساخت لوح تقدیر از نوعی از شیشه استفاده می شود که مانند شیشه یشم می باشد اما شفافیتی مثل کریستال دارد.

ساخت لوح تقدیر فلزی

 ساخت لوح تقدیر های فلزی برای مراسم های رسمی با کلاس کاری بالا، انجام می شود.

فلز به راحتی شکل می گیرد. به همین علت می توان برای ایجاد فرم ها و پیاده سازی ایده های مختلف از آن استفاده کرد.

ساخت لوح تقدیر با استفاده از فلز کمی زمان بر و پر هزینه است. پس در نتیجه زمان درنظرگرفته شده برای تحویل سفارش چندان کوتاه نخواهد بود.

ساخت لوح تقدیر با استفاده از کریستال

کریستال سربی کیفیتی مشابه شیشه دارد اما میزان مقاومت آن بالاتر است. به علت وجود اکسید سرب در این محصول، کمی گران می باشد.

طراحی لوح تقدیر با استفاده از کریستال، موجب شفافیت بیشتر محصول نهایی می شود.

کریستال نوری گران ترین نوع کریستال است. این نوع مواد اولیه پروسه تولید پیچیده ای دارد. گرم کردن کریستال نوری تمامی حباب ها و نواقص کریستال را از بین می برد.

با توجه به محدوده قیمت کریستال، از این لوح در مواردی استفاده می شود که قرار است لوح تقدیر به یک فرد خاص تقدیم شود و حفظ وجه ظاهری سازمان اهمیت بالایی دارد.

طراحی لوح تقدیر

لوح تقدیر چوبی

ساخت لوح تقدیر با چوب، جاذبه ای خاص ایجاد می کند. همانطور که دیگر محصولات چوبی طرفداران خاص خود را دارند؛ لوح تقدیر چوبی نیز سلیقه خاص پسندان است.

از معایب ساخت لوح تقدیر با چوب می توان به این نکته اشاره کرد که چوب چندان فرم پذیر نیست. به همین علت کاربرد زیادی ندارد. اما می توان برای انواع حکاکی ها از چوب استفاده کرد. امکان تزئین لوح تقدیر چوبی با مهر و موم وجود دارد. هزینه ساخت این لوح مقرون به صرفه می باشد.

ساخت لوح تقدیر با اکریلیک

اکریلیک می تواند یکی از جایگزین های شیشه باشد. ساخت لوح تقدیر با اکریلیک یک گزینه محبوب است.

بسیاری از سازمان ها، شرکت ها و موسسات به دلیل انعطاف پذیری بالای اکریلیک آن را انتخاب می کنند.

وزن اکریلیک در مقایسه با شیشه کمتر است. به سادگی فرم می گیرد. هزینه ساخت لوح تقدیر با این نوع متریال چندان زیاد نیست. امکان چاپ، برش و قالب سازی با اکریلیک سریع تر است. انواع ایده ها برای ساخت لوح را می توان با آن پیاده سازی کرد.

اکریلیک نوعی پلاستیک است که از هر نوع رنگی می توان روی آن استفاده نمود.

مدارس و دانشگاه ها اکثرا از این لوح تقدیر سفارش می  دهند.

طراحی لوح تقدیر با اکریلیک در مقایسه با شیشه و چوب آسان تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *