لوح تقدیر

ابعاد لوح تقدیر چه اندازه هایی هستند و چگونه انتخاب می شوند؟

ابعاد لوح تقدیر

جنس صفحه ی لوح تقدیر، قیمت، طول متن مورد نظر، نوع و شکل ظاهری لوح تقدیر، وزن و سهولت استفاده و … از جمله مواردی هستند که در ابعاد لوح تقدیر موثر می باشند. هر یک از این عوامل می توانند سبب افزایش یا کاهش ابعاد لوح تقدیر شوند، که ایجاد تعادل میان آن ها طبق تجربه ی سازندگان و مشاوره هایی که به مشتریان ارائه می دهند، انجام می شود. لذا در ادامه قصد داریم تا این عوامل و تاثیر آن ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

تاثیر جنس صفحه ی لوح تقدیر در ابعاد آن

جنس متریال اولیه ی ساخت لوح تقدیر در ابعاد آن بسیار موثر است. مثلا این ابعاد برای لوح های کاغذی و مقوایی ابعاد A4 و A5 می باشد. چرا که کاغذ و مقوا وزنی سبک دارند و قیمت ارزان تری نیز در میان سایر متریال ها به خود اختصاص می دهند. بدین ترتیب می توان آن ها را در این ابعاد مورد ساخت قرار داد.

البته لازم به ذکر است که ابعاد مذکور نه تنها برای لوح های تقدیر کاغذی و مقوایی مرسوم هستند، بلکه برای سایر مصارفی که از کاغذ و مقوا استفاده می کنند نیز متداول می باشند. در این گونه لوح ها به آسانی می توان از حاشیه هایی با طراحی های مختلف استفاده کرد و گوشه های لوح را پر نمود. لذا یک صفحه با ابعاد حدود 30 در 21 سانتی متر با این طرح ها و متن درج شده پر می شود و دیگر نیازی به کاهش ابعاد آن نمی باشد.

در ضمن بزرگ تر بودن لوح های مقوایی نیز باعث ایجاد دردسر در نگهداری از آن ها می شود، لذا ابعاد گفته شده رواج پیدا کرده اند.

نوع و شکل ظاهری چه تاثیر در ابعاد لوح تقدیر دارد؟

لوح های تقدیر به لحاظ شکل ظاهری دارای انواع مختلفی هستند. به همین دلیل ابعاد آن ها نیز می تواند متغیر باشد. به عنوان مثال در کاربردهای تشریفاتی و رسمی از نوع جعبه ای لوح تقدیر استفاده می کنند. جنس این نوع از لوح ها معمولا از چوب یا فلز می باشد. ابعاد جعبه ها 25*35 ، 20*25 و 15*20 سانتی متر می باشد. که ابعاد داخلی آن ها هم به سایز های A4 و A5 و A6 می رسد.

اما دقت کنید که اگر بخواهید سایز لوح را شخصی سازی کنید، به اجبار باید سایز جعبه ها را نیز به صورت سفارشی ثبت کرده و این کار سبب بالاتر رفتن هزینه های شما می شود. در ضمن بزرگتر شدن این صفحات سبب افزایش حجم و قیمت شده و کارایی لوح تقدیر را کاهش می دهد.

طول متن مورد نظر و تاثیر آن در ابعاد لوح تقدیر

طول متنی که کاربر برای درج در لوح تقدیر در نظر دارد نیز در تعیین ابعاد لوح تقدیر موثر می باشد. چرا که در صورت عدم تناسب میان ابعاد و متن، زیبایی ظاهری لوح از بین خواهد رفت. به طور مثال اگر متن کم و صفحه بزرگ باشد، بسیاری از آن خالی مانده و جلوه ی خود را از دست می دهد. یا اگر متن طولانی و لوح کوچک باشد، سبب کاهش سایز قلم آن شده و خوانایی و وضوح آن را از بین می برد.

در ضمن شاید کاربر علاوه بر متن، بخواهد طرح یا چهره ی خاصی را روی صفحه ی لوح به چاپ رساند. در این صورت باید جای کافی برای این کار وجود داشته باشد.

برای مشاهده انواع نمونه های بج سینه کلیک کنید.

وزن و سهولت استفاده در انتخاب ابعاد لوح تقدیر چه تاثیری دارند؟

مشخصه های وزن و سهولت استفاده نیز در ابعاد لوح های تقدیر موثر هستند. دقت داشته باشید که اگر لوح های تقدیر از اندازه های استاندارد بزرگتر شوند، دیگر به دلیل افزایش وزن به آسانی قابل حمل و نقل نخواهند بود. مثلا اگر لوح های سرامیکی را در ابعاد بزرگ بسازند نه تنها نمی توان آن ها را بلند کرد بلکه نمی توان روی دیوار نیز نصب نمود. همین دلایل سبب شده تا این لوح ها را در ابعاد استاندارد 10*10، 20*20 و 20*30 بسازند.

در ضمن جعبه های نگهدارنده نیز باید یارای تحمل وزن آن ها را داشته باشد. کوچکتر بودن اندازه های این گونه لوح ها نیز سبب کاهش سایز قلم و عدم خوانایی آن ها می شود. در ضمن ممکن است در مورد لوح های مقوایی سبب گم شدن یا آسیب دیدگی آن ها شود.

آیا قیمت نیز در انتخاب ابعاد لوح موثر است؟

بدیهی است که با افزایش اندازه های لوح، میزان متریال به کار رفته در آن و قیمت نیز افزایش یابد. لذا انتخاب اندازه ی لوح در قیمت تاثیر مستقیم دارد. حال آن که بعضی از مشتریان خواستار طلاکوبی و نقره کوبی روی لوح های خود هستند که بیشتر شدن آن ها سبب افزایش مضاعف قیمت می شود. لذا هنگام انتخاب ابعاد لوح های تقدیر باید به قیمت تمام شده ی آن ها توجه ویژه ای نمود تا در پایان محصولی متناسب با نیاز خود در اختیار داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *