پلاک فلزی

نقش پلاک فلزی در حفظ منافع تولیدکنندگان چیست؟

نقش پلاک فلزی

پیش از آن که به نقش پلاک فلزی در حفظ منافع تولیدکنندگان اشاره کنیم، باید بدانیم که این کار چه ضرورتی دارد؟ زمانی که یک شرکت معتبر اقدام به تولید محصولات با کیفیت و مرغوب می کند، با استقبال مصرف کنندگان و سود بیشتری رو به رو خواهد شد. این برند می تواند در بازار فروش جایگاه مناسبی برای خود به دست آورده و با پیشرفت های روز افزون جایگاه خود را حفظ کرده و یا حتی ارتقا بخشد.

ضرورت حفظ منافع تولیدکنندگان چیست؟

اما شرایط ایده آلی که برای برندهای معتبر در بازار ایجاد می شود، باعث آن شده تا افراد سودجو سعی کنند بدون آن که تلاشی داشته باشند، با جایگذاری اجناس بی کیفیت و نامطلوب به جای محصولات شرکت های معتبر، از نام آن ها سوء استفاده کرده و درآمد بیشتری کسب کنند. بنابراین باید راهی وجود داشته باشد که برای عموم مردم این امکان را فراهم آورد تا محصولات یک شرکت معتبر را شناخته و محصولات تقلبی را تشخیص دهند. بدین ترتیب راه بر سودجویان بسته شده و دیگر نمی توانند در کار شرکت های معتبر اخلال ایجاد نمایند.

در ضمن در راستای حفظ تولیدات ملی و حمایت از آن ها انجام این کار ضروری می باشد.

 

نقش پلاک فلزی در ایجاد انحصار و علامت گذاری چیست؟

در بخش قبلی متذکر شدیم که چرا باید منافع تولید کنندگان حفظ شده و نسبت به جلوگیری از تقلب اقدام شود. اما این کار چگونه انجام می شود؟ علامت انحصاری و شماره گذاری ها یکی از روش های علامت گذاری محصولات است که توسط پلاک های فلزی انجام می شود. برای مثال یک شرکت تولید محصولات چوبی مانند تخت، کمد، مبل و … که به طراحی و تولیدهای با کیفیت و زیبایی می پردازد، با انتشار مدل ها و عرضه ی آن ها به بازار می تواند طعمه ای برای سودجویان باشد. اما اگر نشان برند خود را روی محصولات خود نصب کند، دیگر کالاهای تقلبی نخواهند توانست جای او را در بازار اشغال کنند. علاوه بر این می توان روی پلاک های فلزی شماره یا سریال هایی را درج کرد تا مشتریان از طریق آن ها بتوانند خرید خود را پیگیری کرده و آن را در سایت برند اصلی به ثبت رسانند. این کار از دیگر مزایای استفاده از پلاک های فلزی است که باعث بالاتر رفتن امنیت تولیدات شرکت می شود.

بدین ترتیب با نقش پلاک فلزی در ایجاد انحصار و علامت گذاری محصولات آشنا شدیم و در ادامه می توانیم از سایر مزایای آن برای محصولات تولیدی مطلع شویم.

 

نقش پلاک فلزی در زیبایی محصول

در این بخش می خواهیم با نقش پلاک فلزی در زیبایی محصول آشنا شویم. همان طور که گفتیم، از پلاک های فلزی برای نشانه گذاری روی محصولات تولیدی ، استفاده می شود تا از تقلب و سودجویی های احتمالی جلوگیری شود. بنابراین این پلاک ها باید در جایی روی محصول نصب شوند که کاملا در معرض دید عموم قرار داشته باشند. حال تصور کنید که یک مبلمان لوکس توسط یک شرکت معتبر تولید شده و برای جلوگیری از تقلب تمایل به استفاده از پلاک فلزی دارد. اگر این پلاک فلزی زیبایی بصری کافی را نداشته باشد، به هیچ وجه توسط تولیدکننده مورد استفاده قرار نمی گیرد. چرا که در چنین مواردی، زیبایی و لوکس بودن کالا حرف اول را خواهد زد.

اما لازم به ذکر است که استفاده از آلیاژهای فلزی در ساخت پلاک ها باعث شده تا زیبایی خاصی در آن ها نهفته باشد. این آلیاژها همگی براق هستند و رنگ های زیبایی نیز دارند. علاوه بر این خاصیت رنگ پذیری و انعطاف پذیری خوبی هم دارند. مثلا می توان از رنگ های دلخواه و متنوعی در ساخت آن ها استفاده کرد که نگرانی مصرف کنندگان از این بابت را مرتفع می نماید.

نقش پلاک فلزی در دوام و مقاومت علامت گذاری محصولات

تا این جا با نقش پلاک فلزی در انحصاری سازی محصولات و زیبایی آن ها آشنا شدید، اما در این بخش با نقش آن ها در دوام و مقاومت این علامت گذاری آشنا خواهید شد. در بخش قبلی گفتیم که این پلاک ها در نقاطی از محصول نصب می شوند که کاملا در معرض دید هستند. بنابراین علاوه بر در معرض دید بودن، در معرض آسیب و صدمات احتمالی نیز خواهند بود. اما با انتخاب پلاک های فلزی تا حدود زیادی از بروز چنین صدماتی روی نشانه ها جلوگیری شده و برای مدت زمان های طولانی کارایی خود را حفظ می کند.

رنگ های به کار رفته در این پلاک ها نیز از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و برای سال های طولانی کیفیت خود را حفظ می کنند. علاوه بر این نیز، استفاده از روش خوردگی و برجسته سازی، کمک می کند تا حتی در صورت از بین رفتن رنگ نیز علامت و شماره ها هم چنان مشخص بوده و کار شناسایی و معرفی را انجام دهند.

بدین ترتیب با نقش پلاک فلزی در حفظ منافع تولیدکنندگان، جلوگیری از تقلب و ایجاد علامت انحصاری آشنا شده و علت انتخاب آن ها را نیز متوجه شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *