بج سینه

محل الصاق بج سینه کجاست و با چه روش هایی انجام می شود؟

محل الصاق بج سینه باید به گونه ای باشد که بیشترین جلوه را در دید عمومی به خود اختصاص دهد. چرا که هدف اصلی در استفاده از این وسیله نشان دادن آرم و سایر جزئیات یک شرکت به سایرین می باشد. لذا تامین هدف تبلیغاتی این قطعه در گرو انتخاب بهترین محل برای نصب آن است. اما بهترین محل برای نصب بج ها علاوه بر آن که برای مخاطبان باید جلب توجه کند، باید برای کارمندان نیز دارای خاصیت سهولت استفاده باشد. به طوری که محدوده ی حرکتی آن ها را تحت شعاع قرار نداده و یا هنگام انجام وظایف، مزاحم آن ها نباشد.

محل الصاق بج سینه چه ویژگی هایی دارد؟

علاوه بر جلب توجه و سهولت استفاده باید به گونه این محل انتخاب شود که نه تنها از زیبایی ظاهری لباس کارمندان نکاهد، بلکه به این زیبایی بیافزاید.

با توجه به همه ی مواردی که گفتیم، محل الصاق بج سینه برای آقایان معمولا لبه ی کت لباس فرم آن ها می باشد. بدین ترتیب هم به لحاظ تبلیغاتی محلی در معرض دید بوده و هم برای مصرف کننده مزاحمتی ایجاد نمی کند. در ضمن به زیبایی بصری لباس فرم آن ها نیز می افزاید.

اما این مورد برای لباس فرم بانوان کمی متفاوت است. چرا که لباس فرم خانم های کارمند مانتو و شلوار است. لذا محل الصاق بج سینه نیز برای آن ها به جای لبه ی یقه ی کت، لبه ی یقه ی مانتوی آن ها می باشد. لذا همه ی مواردی که گفته شد برای بانوان نیز صدق خواهد کرد. البته خانم ها در صورت لزوم می توانند به جای لبه یقه، از نصب بج سینه روی مقنعه ی خود نیز استفاده کنند که باز هم در تامین اهداف مورد نظر مشکلی ایجاد نمی کند.

البته مشتریان گرامی هنگام ثبت سفارش های خود به منظور تکمیل هدف تبلیغاتی، باید به هماهنگی رنگ بج با رنگ لباس فرم کارمندان خود دقت نمایند.

گرچه یقه ی کت و مانتو رایج ترین محل الصاق بج سینه است، اما در بعضی موارد خاص نظیر مصارف نظامی، روی شانه و بازو نیز نصب می شود. البته کاربرد این گونه وسایل روی کراوات و دکمه ی سرآستین نیز مشاهده می شود.

روش های اتصال بج سینه

در بخش قبل با ویژگی های محل نصب بج سینه آشنا شدیم. اما بج های سینه، به خودی خود تنها یک قطعه ی فلزی هستند و برای نصب روی لباس، نیازمند بهره گیری از تجهیزات جانبی می باشند. لذا برای نصب آن ها از روش های مختلفی استفاده می شود. این روش ها باید به گونه ای باشند که هم وظیفه ی اتصال را به خوبی انجام دهند و هم به لباس افراد آسیب نرسانند. پس مقاومت و محافظت از جمله ویژگی های این اتصالات خواهد بود. در ادامه به صورت اجمالی به انواع این روش ها اشاره می کنیم.

بست پروانه ای

بست های پروانه ای فلزی یا پلاستیکی هستند و بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. نوع فلزی آن ها دارای رنگ های طلایی و نقره ای و نوع پلاستیکی آن ها نیز دارای رنگ های سیاه و زرد می باشد. لذا شما با توجه به زمینه ی لباس فرم یا بج مورد نظرتان می توانید رنگ آن ها را انتخاب کنید. از این بست برای بج های کوچک استفاده می کنند.

سنجاق سینه

این نوع اتصال برای بج های سینه بسیار پرکاربرد است و از طریق دو نقطه ی اتصال به پارچه متصل می شود. لذا از آن برای بج های بزرگتر استفاده می کنند. قطعه ی مورد نظر با این اتصال روی پارچه جا به جا نمی شود و به اصطلاح سر نمی خورد.

سنجاق چسبی

این سنجاق ها به جای سوزن از چسب استفاده می کنند و برای دستمال گردن، کراوات و … مناسب تر می باشند. استفاده از این روش لوکس تر است اما مقاومت کمتری دارد.

اتصالات مغناطیسی

یکی از معایب استفاده از روش الصاق سوزنی، آسیب رساندن به پارچه می باشد. تصور کنید که شما با هر بار نصب بج به لباس خود باید یک بار سوزن را به لباس خود فرو برده و آن را متصل کنید. در ضمن در هنگام نگه داشته شدن بج توسط سوزن، فشاری روی سوراخ مورد نظر در سطح پارچه وجود خواهد داشت که به مرور زمان سبب کشیدگی و حتی پارگی پارچه می شود. به همین دلیل اتصالات مغناطیسی ایجاد شده اند که از طریق آهنرباهای مختلفی کار اتصال را انجام می دهند. لذا برای بج های کوچک از آهن ربای گرد و برای سایزهای بزرگتر از آهنرباهای نواری استفاده می شود. این روش نیز روشی لوکس و جذاب خواهد بود.

برای ساخت تندیس کلیک کنید

اتصال دکمه سرآستین

گرچه اتصال بج سینه روی یقه از رواج بیشتری برخوردار است، اما بعضی از مشتریان تمایل دارند از آن ها روی دست و به جای دکمه سرآستین استفاده کنند. لذا برای انجام این کار تنها کافی است تا نوع اتصال را به نوع دکمه سرآستین تغییر داده و هدف خود را دنبال کنند. دقت داشته باشید که در صورت انتخاب آستین برای نصب بج، لازم است تا برای هر کارمند، دو عدد بج سفارش دهید.

سنجاق کراوات

در صورتی که مشتریان متمایل باشند تا از بج سینه روی کراوات خود استفاده کنند باید نحوه ی اتصال آن را نیز مانند گیره ی کراوات انتخاب نمایند. بدین ترتیب هم استحکام خوبی در نظر گرفته می شود و هم آسیبی به کراوات وارد نمی شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *