ساخت مدال

ساخت مدال سفارشی

مدال یکی از هدایای ارزشمندی است که از آن برای تجلیل و قدردانی از افراد استفاده می شود. طراحی مدال با هدف هدیه دادن به برگزیدگان مسابقات فرهنگی، ورزشی، علمی و… انجام می شود. مدال ها علاوه بر القای حس افتخار آفرین بودن و جنبه معنوی ای که دارند؛ با توجه به متریال استفاده شده برای ساخت شان، دارای ارزش مادی نیز هستند. برای نمونه می توان به مدال های اهدایی در مسابقات جهانی اشاره کرد که از جنس طلا، نقره و برنز هستند. اندازه مدال ها معمولا از 3.5 سانت شروع می شود و امکان ساخت مدال تا حدود 9 سانت نیز وجود دارد. سفارش ساخت انواع مدال در تعداد درخواستی مشتری توسط موسسه جارچی انجام می شود.

موسسه تبلیغاتی جارچی سال هاست که در زمینه تولید انواع مدال و شیلد یادبود فعالیت می کند. این مجموعه دارای بهترین تکنولوژی های مدرن مانند پرداخت کاری دستی و ویبره، آبکاری الکتروپلیتینگ، تجهیزات سانتریفیوژ و ریخته گری، پرینت سه بعدی، چاپ دیجیتال، مدل سازی CNC، پرس فورج و… می باشد. شما می توانید برای خرید مدال در جنس و طرح دلخواه خود به تیم متخصصین جارچی اعتماد کنید.

خرید مدال فلزی

مدال های فلزی در اشکال مختلف و با متریال های گوناگون صورت می گیرد. مدل های کوچک به صورت گردن آویز استفاده می شوند یا آن ها را با سوزن به لباس وصل می کنند. مدال های بزرگ به صورت شیلد قابل استفاده هستند. مدال ها اکثرا از جنس سرب بوده و دارای روکش طلا، برنز یا نقره می باشند. قیمت مدال با توجه به عوامل متعددی مانند ابعاد، جنس، اندازه و نوع آبکاری تعیین می شود. برای استعلام قیمت روز انواع مدال سفارشی می توانید با کارشناسان جارچی تماس حاصل فرمایید.

برای مشاهده انواع نمونه های بج سینه کلیک کنید.

روش های ساخت مدال

ساخت مدال با روش های مختلفی اعم از برش دستی، قالب گیری و فورج انجام می شود. در روش فورج طرح مورد نظر بر روی قالب فلزی اجرا شده و سپس روی فلز نیمه مذاب پرس می شود. در نهایت فرایند آبکاری انجام خواهد شد. روش فورج برای محصولاتی که تیراژ بالایی دارند، استفاده می شود. ساخت مدال بار روش قالب گیری به این صورت است که مدل سازی از طریق ریخته گری با فلز سرب انجام می شود. پس از آن با یکی از فلزهای نیکل، برنج، مس و طلا آبکاری خواهد شد. در روش برش دستی پس از طی شده پروسه های پرداخت، کپی کردن و اسید کاری بر روی ورق فلزی، طرح مورد نظر با استفاده از اره برش می خورد و با یکی از انواع فلز آبکاری می شود.

ساخت مدال نقره

جالب است بدانید غیر از المپیک 1912 که در استکهلم سوئد بود، تمامی مدال هایی که بعد از آن توزیع شده اند دارای 94 درصد نقره با یک روکش طلا بوده اند. در واقع مدال طلایی که در المپیک می بینید صرفا دارای 6 گرم طلا می باشد. با توجه به قیمت بالای طلا، اهدای یک مدال که کاملا از جنس طلا باشد، چندان به صرفه بنظر نمی رسد. به همین علت سال هاست که کشورهای میزبان المپیک برای مدال طلا از نقره استفاده می کنند. پس می توان گفت گران ترین مدال المپیک، مدال نقره می باشد.

خرید مدال

انواع مدال

ساخت مدال به صورت سفارشی و در دو نوع مدال ریخته گری و مدال درجه یک انجام می شود. قبل از سفارش و خرید مدال باید بدانید که هر یک از مدال ها ویژگی های خاص خود را دارد.

ویژگی های مدال درجه یک

در مراحل ساخت مدال درجه یک از آبکاری نیکل، برنز، طلا استفاده می شود.

ساخت مدال درجه یک از ترکیب فلزات به صورت برجسته یا تخت و از آلیاژ مس صورت می گیرد.

این نوع مدال به صورت تک بسته بندی می شود.

مدال درجه یک در طرح و اندازه مورد نظر مشتری، امکان پذیر است.

امکان استفاده از رنگ در این مدال وجود دارد که موجب افزایش زیبایی ظاهری آن می شود.

قیمت خرید مدال درجه یک با توجه به تعداد، جنس و طرح آن تعیین می گردد.

ویژگی های مدال ریخته گری

مدال ریخته گری با استفاده از آلیاژ سرب صورت می گیرد.

این مدال با سلفن به صورت تک بسته بندی می شود.

مدال ریخته گری توسط طراحان و متخصصان جارچی در هر طرح و اندازه ای انجام می شود.

استفاده از رنگ در این مدال محدودیت دارد.

ساخت مدال نقره

۱ دیدگاه در “ساخت مدال سفارشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *