پلاک فلزی

تولید پلاک فلزی و طراحی آن

انواع پلاک فلزی در مدل های گوناگون و برای اماکن مختلف توسط طراحان موسسه جارچی تولید می شود. از این پلاک برای معرفی یک مکان با چاپ اطلاعات خاص استفاده می شود. به همین علت در صنعت طراحی و چاپ این محصول حائز اهمیت است. پلاک فلزی با جذابیتی که دارد موجب جلب توجه مخاطب می شود. به همین علت از این پلاک سر درب مجتمع ها و واحدهای مسکونی استفاده می شود. پلاک های فلزی با توجه به کاربرد و محل مورد استفاده، از متریال های مختلفی مانند برنج، استیل، آلومینیوم و … ساخته می شوند. این نوع پلاک استحکام و ماندگاری بالایی دارد و در مقابل تغییرات محیطی و آب و هوایی و ضربه مقاوم می باشد.

ساخت انواع پلاک فلزی

پلاک ها با استفاده از روش های مختلفی تولید می شوند. روش ساخت آن ها به جنس فلز نیز بستگی دارد. در ادامه به روش های تولید پلاک فلزی می پردازیم.

پلاک برنجی

این نوع پلاک دارای نمای ظاهری جذاب و رنگ طلایی می باشد. به همین علت علاوه بر کارکرد اصلی، جنبه تزئینی هم دارد. بسیاری از افراد برای تابلو مطب این نوع پلاک را سفارش می دهند. فرایند ساخت پلاک برنجی شبیه بج سینه می باشد. با توجه به نوع سفارش مخاطب از روش های گوناگونی برای ساخت پلاک برنجی استفاده خواهد شد. مرسوم ترین روش برای ساخت این نوع پلاک فلزی ، روش خوردگی فلز یا اسید کاری می باشد. در این روش پس از ایجاد خوردگی بر روی فلز، قسمت های خورده شده را به کمک رنگ های مختلف، حکاکی می کنند. بر روی پلاک برنجی اکثرا از رنگ مشکی استفاده می شود.

ساخت پلاک فلزی استیل

این نوع پلاک فلزی با استفاده از روش خوردگی بر روی ورق تولید می شود. در مرحله اول قسمت هایی از ورق استیل که مناسب حکاکی است را با اسید از بین می برند. سپس با استفاده از رنگ قسمت های حک شده، رنگ می شود. پلاک استیل درخشندگی بالایی دارد به همین علت بر روی سطح آن از رنگ های تیره استفاده می کنند تا بیشتر جلب توجه کند. در مرحله آخر با کمک حرارت کوره رنگ روی پلاک تثبیت می شود.

ساخت پلاک فلزی آلومینیومی

پلاک های آلومینیومی با چاپ افست تولید می شوند. چاپ افست امکان استفاده از هر رنگی را به تولید کننده می دهد. از رنگ کوره ای برای این نوع پلاک فلزی استفاده می شود. به دلیل قابلیت شکل پذیری آلومینیوم، امکان چاپ حروف به صورت برجسته وجود دارد. برای چاپ این پلاک، از چاپ سابلیمیشن و چاپ آنادایز استفاده می شود.

تابلو های اماکن

تابلوی فلزی جزو رایج ترین تابلوهایی است که سر درب اماکن قرار می گیرد. این محصول روش ساخت ساده تری در مقایسه با تابلوهای دیگر دارد و بدون استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته تولید می شود. تقاضا برای ساخت پلاک فلزی به عنوان تابلو شرکت، تابلو مطب، تابلو سر درب اتاق ها و… بسیار زیاد است. این تابلو ها با کمک روش اسید کاری بر روی ورق های چوب و ام دی اف و بر روی سطح ورق های فلزی نصب می شوند. به طور کلی پلاک های فلزی به دو صورت ساخته می شوند:

پلاک فلزی تخت که با پیچ یا پرچ بر روی صفحه چوبی زیرین نصب می شود.

پلاک از چهار طرف دچار خوردگی شده و در زیر صفحه فلزی آن چوب یا ام دی اف قرار می گیرد.

تولید پلاک فلزی

قیمت تولید پلاک فلزی

این پلاک ها به عنوان تابلوهای راهنما در مراکز تجاری، اداری و پزشکی کاربرد دارند. پلاک های فلزی را می توان به روش های مختلفی نصب کرد.

نصب پلاک فلزی با پایه استیل استوانه ای

نصب پلاک با زنجیر

نصب پلاک با پایه L

نصب با چسب مایع

نصب پلاک فلزی با رولپلاک و پیچ

نصب پلاک با چسب دو طرفه

قبل از سفارش جهت اطلاع از قیمت ساخت پلاک فلزی و انتخاب بهترین گزینه با توجه به شرایط و نیازهای مشتری، با کارشناسان موسسه جارچی تماس حاصل فرمایید.

موارد استفاده از پلاک فلزی

ساین دیواری برای معرفی اتاق ها، اطلاع رسانی، راهنمایی، نماد های ایمنی، هشدارها، بخش ها و …

به عنوان استند رومیزی

تابلو های ورودی

مناسب برای بخش های مختلف بیمارستان ها و ادارات

تابلوهای سردرب اتاق ها

به عنوان راهنما در طبقات مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *