ساخت تندیس

تندیس فلزی و چگونگی طراحی و ساخت

تندیس های فلزی به دلیل این که در همایش ها و جشنواره های مهم مورد استفاده قرار می گیرند، باید دقت و مهارت خاصی برای طراحی و ساخت تندیس به کار رود. طرح تندیس با توجه به نام جشنواره و متناسب با رویداد برپایی باید انتخاب شود. این موضوع از این حیث اهمیت دارد که طرح نهایی تحسین حضار را برانگیزد و با نهایت ظرافت انجام شود. به همین علت بهتر است طراحی و ساخت تندیس فلزی را به دست متخصصین و طراحان حاذق موسسه جارچی بسپارید. ساخت اینگونه تندیس ها باید با ظرافتی خاص به کمک روش های مدرن و با حساسیت بالا انجام گردد.

در موسسه جارچی برای ساخت تندیس به هیچ عنوان از روش هایی استفاده نمی شود که امکان بروز خطا در آن ها وجود داشته باشد. کلیه مراحل ساخت و طراحی تندیس باید به استادان با تجربه این حرفه سپرده شود تا در نهایت مخاطب با دیدن طرح نهایی احساس رضایت کند.

طراحی و ساخت تندیس فلزی با کمک روش های مدرن

بهتر است طراحی و ساخت تندیس مدنظر خود را به شرکت های معتبری مانند شرکت جارچی بسپارید. در این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته ریخته گری و قالب گیری محصول نهایی شکل می گیرد. مراحل برش لیزری فلزاتی مانند مس، استیل، برنج، روکش های آلومینیوم،نقره و …. با استفاده از پیشرفته ترین و به روز ترین دستگاه های برش انجام می شود. با ساخت تندیس آثار ارزشمند و ماندگاری ایجاد می شود. پس از اهدای تندیس به برگزیدگان مراسم های مختلف، تندیس با ظاهری زیبا به عنوان یک هدیه نفیس برای برگزیدگان خواهد ماند.

تندیس فلزی

در صورتی که پروسه طراحی و ساخت تندیس زیر نظر اساتید صاحب سبک انجام شود؛ نتیجه کار موجب خرسندی مشتری خواهد شد. در موسسه جارچی نحوه طراحی و تولید تندیس با توجه به استاندارد های جهانی صورت می گیرد. در نهایت تندیس ساخته شده رضایت حاضران و برگزارکنندگان مراسم ها را در پی خواهد داشت. اما اگر سفارش ساخت تندیس مورد نظر خود را به مراکز نامعتبر بدهید که از شیوه های سنتی و دستگاه های قدیمی استفاده می کنند؛ نتیجه کار نگران کننده خواهد بود.

تندیس های فلزی از گذشته تا امروز

بررسی و مشاهده نمونه هایی از تندیس که از گذشته تاکنون ساخته شده اند، می تواند بیانگر این موضوع باشد که امکان ساخت تندیس های فلزی در قالب های بسیار امکان پذیر است. بدین شکل می توان طرح های فریبنده و زیبایی پدید آورد. تمامی تندیس هایی که تا امروز طراحی و تولید شدند، متناسب با نام و موضوع جشنواره یا دیگر مراسم های برگزار شده، بوده اند. ایده پردازی برای طراحی یک تندیس شکیل و منحصر به فرد دارای اهمیت فراوانی می باشد. به عنوان مثال در جشنواره تقدیر از جامعه کارگران، تندیس فلزی استفاده شده به شکل کارگری در حال کار است.

تندیس فلزی

ساخت تندیس مناسب برای جشنواره

تندیس های فلزی که به برگزیدگان جشنواره های گوناگون اهدا می شوند، باید در خور جشنواره و جایگاه شرکت کنندگان باشند. زیرا این تندیس ها به افراد منتخبی اهدا می شود که با تلاش و ممارست به مقام یا دستاوردی رسیده اند.  به همین علت قبل از سفارش تندیس باید مطمئن بود که به شکلی طراحی می شود که دریافت کنندگان تندیس بتوانند آن را مانند مجسمه ای زیبا و ارزشمند در دکوراسیون منزل خود جای دهند. تماشای تندیسی که حاصل دستاوردهای فرد است، موجب ایجاد حس افتخار در افراد خواهد شد. تندیس فلزی باید به گونه ای ساخته شود که در نگاه اول نظر همگان را به خود جلب کند.

استفاده از فلز برای ساخت تندیس

فلز نسبت به متریال های دیگر از ارزش بیشتری برخوردار است. به همین علت بسیاری از تندیس های قدیمی بخاطر جنسی که داشته اند به تاراج رفته اند. فلزاتی مانند برنز که آلیاژی از قلع و مس می باشد؛ برای ساخت تندیس بسیار پرکاربرد است. از فلزاتی مانند آهن، طلا، سرب، نقره، برنج هم استفاده می شود. فلز به دلیل خاصیت انعکاس پذیری و جلابخشی بالایی که دارد، بسیار ارزشمند است. انواع فلزات دارای استقامت کششی و مقاومت بالایی می باشند. به همین جهت برعکس تندیس های چوبی یا سنگی، طراحان می توانند بدون نگرانی طرح مورد نظر خود را ایجاد کنند. به همین دلیل برای طراحی و ساخت تندیس های برنزی لزومی به استفاده از پایه قوی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *