پلاک فلزی

برتری های پلاک فلزی نسبت به پلاک غیر فلزی چیست؟

برتری های پلاک فلزی

پیش از آن که به برتری های پلاک فلزی نسبت به پلاک غیر فلزی بپردازیم، باید بدانیم که پلاک ها به طور کلی از چه موادی ساخته می شوند. به طور کلی پلاک ها را به دو دسته ی عمده ی فلزی و غیر فلزی تقسیم می کنند. در دسته ی فلزی از فلزات یا بهتر است بگوییم آلیاژهایی از فلزات استفاده می شود که آلومینیوم، استیل، برنج و … از جمله ی آن ها هستند. اما در مورد پلاک های غیر فلزی باید گفت که این پلاک ها را می توان از جنس چوب، شیشه، پلکسی و … تهیه نمود.

نمونه ای پلاک غیر فلزی

پلاک فلزی و پلاک غیر فلزی

اما پلاک های فلزی دارای قابلیت هایی هستند که سبب برتری آن ها نسبت به پلاک های غیر فلزی می شود. بدین منظور در ادامه به بیان مزایای استفاده از پلاک فلزی اشاره می کنیم.

برخورداری از سرعت، دقت و کیفیت بالا به صورت هم زمان

یکی از مزایای استفاده از پلاک های فلزی، برخورداری از المان های سرعت، دقت و کیفیت بالا به صورت هم زمان می باشد. معمولا در کارهای مختلف دقت و کیفیت با سرعت رابطه ی عکس دارند. اما بهره مندی از این سه المان به صورت یکجا یکی از برتری های پلاک فلزی به شمار می آید.

 

چاپ با هزینه ی مناسب و اقتصادی

یکی از عواملی که هنگام سفارش هر کاری برای کاربر اهمیت زیادی دارد، قیمت تمام شده ی آن می باشد. در این مورد نیز باید گفت که پلاک های فلزی در مقایسه با کارایی و قابلیت هایی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. در ضمن این گونه پلاک ها در جنس مواد اولیه دارای تنوع می باشند و مصرف کننده می تواند با توجه به بودجه و نیاز خود جنس پلاک فلزی را انتخاب کرده و هزینه ها را مدیریت نماید.

برای سفارش و ساخت بج سینه کلیک کنید

برخورداری از خاصیت رنگ پذیری و انعطاف پذیری

از جمله ویژگی های پلاک های فلزی ، قابلیت رنگ پذیری متنوع و خاصیت انعطاف پذیری و چاپ برجسته می باشد. این ویژگی ها سبب می شود تا کاربر بتواند از رنگ های متنوعی در سفارش خود استفاده کرده و پلاک زیباتری را در اختیار داشته باشد. علاوه بر این، این گونه پلاک ها می توانند چاپی برجسته نیز داشته باشند که خود به زیبایی و دوام آن ها می افزاید. لذا رنگ پذیری و انعطاف پذیری از دیگر برتری های پلاک فلزی می باشد.

 

قابلیت جلب توجه بالا و زیبایی بصری مطلوب

فلزات به دلیل ماهیتی که دارند، اکثرا دارای سطوحی براق و درخشنده می باشند. همین ویژگی آن ها سبب می شود تا زمانی که برای کارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار جلب توجه کنند. جلب توجه نیز یک اصل کاربردی در کارهای تبلیغاتی بوده که از اهداف اصلی استفاده از پلاک ها می باشد.

علاوه بر جلب توجه، زیبایی بصری نیز از جمله ویژگی های پلاک های فلزی بوده که تاثیر به سزایی در انتخاب آن ها دارد. توجه به زیبایی ظاهری یکی از مواردی است که برای مشتریان و انتخاب آن ها مهم تلقی می شود.

 

مقاومت در برابر عوامل محیطی نظیر رطوبت، گرد و غبار و نور مستقیم خورشید

از جمله مهم ترین ویژگی های پلاک های فلزی می توان به دوام و مقاومت بالای آن ها در برابر عوامل محیطی اشاره کرد. چرا که این گونه پلاک ها به دلیل جنسی که دارند در برابر عواملی نظیر رطوبت ناشی از بارش ها یا آب و هوای مرطوب، مقاوم هستند و نور خورشید نیز سبب پوسیدگی و زوال آن ها نمی شود. گرد و غبار نیز قادر به صدمه زدن به فلزات نمی باشد. همه ی این موارد سبب می شود تا از این پلاک ها در محیط های خارجی و غیر مسقف استفاده نمایند.

 

مقاومت در برابر صدمات و ضربات احتمالی

همان طور که می دانید، فلزات در برابر ضربات و برخورد با اجسام تیز و برنده، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. بنابراین این ویژگی آن ها سبب می شود تا گستره ی کاربرد آن ها افزایش یافته و در موارد متنوعی از آن ها استفاده کنند. توجه کنید که استفاده از پلاک های فلزی در محیطی بیرونی نیازمند برخورداری از ویژگی مقاومت در برابر ضربات احتمالی می باشد.

 

برتری های پلاک فلزی نسبت به پلاک غیر فلزی

حال که با ویژگی های پلاک های فلزی آشنا شدید، قطعا برای شما قابل حدس است که مهم ترین برتری پلاک فلزی نسبت به پلاک غیر فلزی چیست؟ بله، دوام و مقاومت بالای پلاک های فلزی، مهم ترین برتری پلاک فلزی در برابر پلاک غیر فلزی بوده و همین امر سبب فراگیر شدن کاربرد آن در محیط های بیرونی شده است. گرچه سایر ویژگی ها و قابلیت های این گونه پلاک ها نیز بسیار مهم می باشد، اما پلاک های غیر فلزی نیز کمابیش از آن ها بهره مند هستند.

دوام و مقاومت پلاک های فلزی به حدی است که از آن ها در دوران جنگ برای شناسایی شهدا، جانبازان، مفقودین و … استفاده می شد. این کاربرد پلاک فلزی کاملا گویای درجه ی بالای مقاومت آن ها می باشد.

برتری های پلاک فلزی و مقاومت بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *