پلاک فلزی

برای طراحی و تولید پلاک فلزی با کیفیت چه تمهیداتی باید اندیشید؟

پلاک فلزی با کیفیت

 

طراحی و تولید پلاک فلزی با کیفیت، نیازمند استفاده از تجهیزات و روش های با کیفیت در همه ی مراحل طراحی و تولید می باشد. روند طراحی و تولید پلاک فلزی نیز مانند هر محصول دیگری چندین مرحله را شامل می شود. ابتدا باید به نیاز و درخواست مشتری توجه کرده و آن را مورد بررسی قرار داد. سپس باید مواد اولیه ی مورد نیاز را تهیه نمود. حال باید روش ساخت را انتخاب کرد و برای ساخت باید از ابزار و تجهیزات مناسب و با کیفیت بهره گرفت. حال نوبت به آن می رسد که نیروی انسانی با تجربه و ماهری را برای انجام کار انتخاب نماییم. در پایان نیز باید مراحل تثبیت و مقاوم سازی را اجرا نمود.

طراحی و تولید پلاک فلزی به چه مواردی نیاز دارد؟

بنابراین برای ساخت هر محصول با کیفیتی از جمله پلاک فلزی با کیفیت، باید کیفیت و دقت در همه ی بخش ها مورد توجه قرار گیرد. اهمال و کم کاری در هر یک از بخش های اجرای کار، سبب کاهش سطح کیفی محصول شده و در محصول تولید شده ی پایانی موثر واقع می شود. بنابراین در ادامه شما را با تک تک تمهیداتی که برای افزایش سطحی کیفی پلاک فلزی به کار گرفته می شود آشنا می کنیم.

 

استفاده از نیروی انسانی مجرب و با تجربه برای تولید پلاک فلزی با کیفیت

استفاده از نیروی انسانی مجرب و با تجربه برای هر تولیدکننده ای از ضروریات مراحل کار می باشد. در مورد پلاک فلزی نیز باید نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده ای وجود داشته باشند که ابتدا به مشتریان مشاوره های مناسبی ارائه داده و آن ها نسبت به سفارش و هدفی که دارند کاملا توجیه نمایند. پس از توافق با مشتری نیز، این نیروهای انسانی هستند که مراحل سفارش را انجام خواهند داد. گرچه این موضوع در تولیدات سنتی و دستی اهمیت زیادی دارد اما در تولیدات مدرن و اتوماتیک نیز نقش اپراتورهای ماهر را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص در تولید پلاک فلزی با کیفیت بسیار موثر خواهد بود.

 

تهیه ی ورقه های مناسب برای ساخت پلاک فلزی و انجام اقدامات اولیه روی آن ها

مهم ترین ماده ی اولیه ای که برای ساخت پلاک فلزی نیاز است، ورقه های فلزی هستند. فلزات به راحتی قابل تبدیل به ورق بوده و این ورقه ها در ابعاد و ضخامت های مختلفی در بازار موجود می باشند. در ساخت پلاک های فلزی نیز با توجه به نیاز مشتری و کاربرد مورد نظر، پلاک های مختلفی با ابعاد و ضخامت گوناگون ساخته می شود. پس انتخاب جنس، ابعاد و ضخامت ورقه های مربوطه به صورت مستقیم روی کیفیت پلاک فلزی موثر خواهد بود.

اما فقط تهیه ی این ورقه ها کافی نیست. بلکه باید اقدامات اولیه ای نیز روی آن ها صورت گیرد. ابتدا باید توجه شود که این ورقه ها را به صورت جداگانه نگهداری نمایند تا باعث ایجاد آسیب و صدمه به یکدیگر نشوند. سپس باید هر ورقه را از وجود هر گونه آلودگی و چربی پاک سازی نمود. رطوبت موجود در فضای کارگاه نیز باید کنترل شود. در ضمن ورقه ها باید مرحله ی جرقه گیری را نیز طی کنند تا کیفیت پلاک تولید شده مطلوب باشد.

برای سفارش و ساخت لوح تقدیر کلیک کنید

تهیه ی تجهیزات مناسب و با کیفیت برای چاپ

گرچه در گذشته بسیاری از مراحل تولید و طراحی به صورت دستی صورت می گرفت، اما امروزه بسیاری از این مراحل به عهده ی ماشین آلات گذاشته می شود. بدیهی است که کیفیت و مرغوبیت این دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به صورت مستقیم روی کیفیت محصول نهایی موثر هستند. بنابراین اگر تولید پلاک فلزی با کیفیت هدف تولید کننده باشد، باید حتما ماشین ها و دستگاه های با کیفیتی را نیز خریداری نماید.

ماشین آلات مناسب برای پلاک فلزی با کیفیت

 

تهیه ی رنگ های مرغوب و با کیفیت برای پلاک های فلزی

یکی از مواردی که در تهیه ی پلاک های فلزی به کار می رود، رنگ آمیزی می باشد. رنگ ها برای افزایش زیبایی بصری و افزایش جلب توجه مخاطبان به کار گرفته می شوند. این کار در تامین اهداف ساخت پلاک های فلزی بسیار موثر است و به همین دلیل باید برای آن که پلاک فلزی با کیفیتی داشته باشیم، از رنگ های مرغوب و جذاب استفاده کنیم. گرچه رنگ پذیری در پلاک های فلزی بسیار آسان انجام می شود اما نگه داری این رنگ آمیزی ها نیازمند استفاده از رنگ های با کیفیت است. دقت کنید که برخی از پلاک های فلزی در محیط های بیرونی و در معرض نور مستقیم خورشید و بارش های فصلی قرار دارند. در صورتی که رنگ آن ها مناسب نباشد، به سرعت تغییر کرده و شفافیت و جذابیت خود را از دست می دهد.

در ضمن برای آن که رنگ اولیه روی پلاک تثبیت شود و از پخش شدن آن روی سطح پلاک جلوگیری شود باید از طریق روشی پر سرعت آن را خشک نمود. معمولا برای این کار از روش خشک کردن کوره ای استفاده می شود.

کاربرد رنگ در پلاک فلزی با کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *