ساخت تندیس

کاربردهای تندیس چیست؟

کاربردهای تندیس

در این بخش قصد داریم به کاربردهای تندیس اشاره کنیم. تندیس ها برای کارهای مختلفی از جمله زیبایی و جلوه ی بصری، تبلیغات، یادبود، معرفی مفاخر و زیباسازی شهر و … مورد استفاده قرار می گیرند. مصداق هر یک موارد بالا در محیط پیرامون شما بسیار زیاد است. با نگاهی به اطراف خود در منازل، محل کار و شهر محل زندگیتان با تندیس های مختلفی مواجه می شوید که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و با هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در همین راستا در ادامه ی مقاله به همه ی کاربردهای تندیس به صورت تفکیک شده می پردازیم.

 

کاربرد تندیس در تقدیر و تشکر از اشخاص و گروه ها

یکی از کاربردهای تندیس، تقدیر و تشکر می باشد. افراد یا گروه هایی که در زمینه ای فعالیت داشته و موفقیت های قابل توجهی را کسب نمایند یا خدمات ارزشمندی ارائه دهند، از آن ها با اهدای تندیس هایی تقدیر و تشکر به عمل می آید.

بارزترین و نام آشنا ترین جشنواره ای که به اهدای تندیس های متنوعی می پردازد، جشنواره ی فیلم فجر است که همه ساله به فعالان عرصه ی هنر، تندیس های زیادی را اهدا کرده و از عوامل و بازیگران فیلم های مختلف تقدیر و تشکر به عمل می آورد. در ضمن دریافت تندیس های مربوط به چنین جشنواره های معتبری، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای دریافت کننده مزایای زیادی خواهد داشت.

لذا علاوه بر جنبه ی تقدیر و تشکر، جنبه ی اعتبار و افتخار نیز در آن ها نهفته است.

کاربردهای تندیس

 

کاربرد تندیس ها در زمینه ی زیبایی

از جمله مواردی که طراحی و ساخت تندیس های مختلف بسیار مهم تلقی می شود، توجه به ظاهر و زیبایی بصری می باشد. بسیاری از تندیس ها تنها به دلیل بهره مند شدن محیط از زیبایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. بدین صورت که تندیس ها با ظرافت و جلوه ی خاص خود در محلی از خانه یا محل کار قرار گرفته و سبب افزایش جلوه ی بصری محیط خواهند شد.

دقت داشته باشید که علاوه بر زیبایی و ظرافت، در طراحی تندیس ها از شکل های مفهومی و کاربردی استفاده می شود که آن ها را برای استفاده در اینگونه موارد مناسب تر می سازد.

اهداف ساخت تندیس چیست ؟

کاربرد تندیس ها در معرفی مفاخر و افراد برجسته و زیباسازی شهر

در جوامع بین المللی و همین طور کشور ما مرسوم است که از چهره یا جسم کامل افراد برجسته و مفاخر محلی یا ملی، تندیس هایی طراحی و ساخته شده و در معرض دید عمومی قرار گیرد. این موضوع سبب می شود تا ضمن تهیه ی یادبودی از این افراد، مردم جامعه با آن ها و خدمات ارزشمندی که به بشریت ارائه داده اند، آشنا شوند. به علاوه تعلق آن ها به محل زندگی یا محل تولدشان نیز به عموم مردم نشان داده شده و در حفظ فرهنگ و تاریخ هر منطقه موثر واقع خواهد شد.

این مورد از کاربرد تندیس ها شاید مجموعه ای از کاربردهای تندیس را در خود بگنجاند. چرا که علاوه بر معرفی اشخاص برجسته برای یادبود، زیباسازی شهر، تقدیر و تشکر و تبلیغات گردشگری بسیار مناسب می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *