پلاک فلزی

پلاک فلزی خانه و نکات مربوط به ساخت و طراحی آن

پلاک فلزی خانه

پلاک فلزی خانه چیست؟همگی ما با پلاک فلزی خانه آشنا هستیم. چرا که از سال های دور از سوی شهرداری ها، همه ی منازل و سازه ها شماره گذاری می شدند و شماره ی آن ها به صورت برجسته روی یک پلاک فلزی آبی رنگ درج شده و روی درب هر مکانی قرار می گرفت. این پلاک سبب علامت گذاری منحصر به فرد هر خانه شده و باعث می شد تا نشانی آن به آسانی قابل یافتن باشد. علاوه بر این، کدهای پستی هر خانه نیز به همین ترتیب درج شده و روی درب نصب می شد. البته با گسترش آپارتمان نشینی کاربرد پلاک های مدرن، افزایش یافته و علاوه بر درب اصلی هر ساختمان روی درب ورودی هر واحد نیز می توان از آن استفاده کرد و شماره ی واحد خود را نصب نمود تا توسط مراجعین و مدعوین قابل تشخیص باشد.

نمونه ی پلاک فلزی خانه با طرح قدیمی

اما با گذشت زمان همه چیز دچار تغییر و تحول شده و پلاک فلزی خانه نیز از این قانون پیروی کرده است. امروزه پلاک هر منزل با شکل و شمایل جدیدی روی هر درب هر خانه ای نصب می شود. علاوه بر فلز از چوب و پلکسی نیز در ساخت پلاک خانه بهره گرفته می شود. البته باید دقت کنید که برای محیط های خارجی که در معرض باران و رطوبت هستند باید حتما از جنس پلکسی یا فلز استفاده کرد. البته اگر بخواهید که پلاک منزل شما همراه با نور باشد باید جنس پلکسی را انتخاب نمایید.

 

مواردی که هنگام ساخت پلاک فلزی باید به آن دقت شود:

در ابتدا دقت داشته باشید که مراحل طراحی پلاک های امروزی همگی از طریق نرم افزاری صورت گرفته و سپس به مرحله ی تولید می رسد.

یکی از مواردی که باید هنگام ساخت پلاک فلزی به آن دقت کنیم، ابعاد پلاک می باشد. گرچه در گذشته پلاک ها همگی شبیه به هم و در یک اندازه ساخته می شدند و هنوز هم توسط شهرداری ها همان پلاک  ها به متقاضیان ارائه می شود، اما برای آن که ساختمان شما به لحاظ ظاهری زیبا تر باشد، می توانید خود اقدام به سفارش و یا خرید نمونه های آماده کرده و اندازه ی آن را نیز انتخاب نمایید. بدین ترتیب پلاک منزل شما توسط مراجعین بهتر مورد مشاهده قرار گرفته و اندازه ی بزرگتر آن سبب دیده شدن از فاصله ی دورتری می شود.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کرد، مدل پلاک است. اگر پلاک های قدیمی را در ذهن خود مرور کنید، قطعا متوجه خواهید شد که اعداد روی آن جانمایی شده اند. بنابراین یکی از روش های تولید پلاک منازل جانمایی اعداد روی باکس های فلزی، پلکسی یا چوبی می باشد. اما امروزه روش دیگری برای تولید پلاک وجود دارد و آن هم استفاده از خود اعداد بدون هیچ گونه باکسی می باشد. در این روش عدد به تنهایی مورد طراحی و تولید قرار گرفته و سپس روی درب منزل نصب می شود. بدین منظور معمولا در پشت آن ها چسبی تعبیه می شود که به صورت مطلوب می توان پلاک را به درب متصل نمود.

برای مشاهده انواع نمونه های بج سینه کلیک کنید.

درج عدد روی یک صفحه ی فلزی

تا این جای بحث در مورد پلاک فلزی خانه صحبت کردیم، اما لازم به ذکر است که همین پلاک های فلزی قابلیت تولید در سه نوع استیل، آلومینیوم و برنجی را دارند. بنابراین هنگام استفاده از پلاک های فلزی باید نوع آن را انتخاب نمایید. اما از پلاک های برنجی به دلیل قیمت بالاتر آن در مصارفی نظیر پلاک خانه استفاده نمی شود. چرا که پرداخت هزینه ی زیاد برای پلاک خانه ضرورتی ندارد. آلومینیویم رایج ترین فلز در پلاک های خانگی می باشد.

هزینه ی سفارش و خرید پلاک منزل نیز بخش دیگری از بحث است که باید مورد بررسی قرار گیرد. قیمت تمام شده ی هر محصولی معمولا از عوامل مختلفی تبعیت می کند. جنس پلاک، ابعاد آن، تیراژ سفارش، شرکت تولید کننده، روش چاپ، ضخامت ورق و … همگی روی قیمت پلاک موثر خواهند بود.

شماره پلاک منزل به صورت عدد تنها و بدون صفحه

در مورد تیراژ سفارش باید گفت که هر چه این میزان بیشتر باشد، هزینه های شما مقرون به صرفه تر خواهد شد. بنابراین توجه داشته باشید که اگر برای منزل خود به یک پلاک نیاز دارید، بهتر است تا به جای سفارش از نمونه های آماده ی شرکت استفاده کنید.

رنگ های مختلفی در ساخت پلاک فلزی به کار می رود اما رنگ طلایی و مشکی از رواج بیشتری برخوردار هستند. البته جنس فلز به کار رفته در پلاک نیز تاثیر زیادی در انتخاب رنگ اعداد خواهد داشت. مثلا برای پلاک های آلومینیومی معمولا از رنگ های تیره استفاده می شود تا از زمینه ی پلاک کاملا قابل تشخیص باشد. البته استفاده از رنگ های متنوع در سفارش ها باعث افزایش قیمت آن ها نیز می شود.

سخن پایانی

شرکت های مختلفی وجود دارند که اقدام به طراحی و تولید این پلاک ها می کنند، اما شرکت هایی که کیفیت بیشتری را تضمین می نمایند، قطعا قیمت های بالاتری را نیز به شما ارائه می کنند. ولی استفاده از یک جنس با کیفیت نیازمند پرداخت مبلغ بالاتری بوده و این مبلغ را باید به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی کرده و سودآوری آن را در بلند مدت مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *