ساخت تندیس

هنگام سفارش تندیس تقدیر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سفارش تندیس تقدیر

تندیس های تقدیر در واقع به صورت ظاهری تفاوت چندانی با سایر تندیس ها ندارند، بلکه این کاربرد آن ها است که وجه تمایز این تندیس ها با سایرین می باشد. دریافت کنندگان این گونه تندیس ها معمولا فرد یا افرادی هستند که خدماتی ارزشمند را به یک مجموعه ارائه داده اند و یا موفقیت هایی در زمینه ای خاص کسب نموده اند. اما اهدا کنندگان این گونه تندیس ها نیز افراد یا مجموعه هایی هستند که از خدمات ارزشمند دریافت کنندگان آن ذی نفع بوده و یا وظیفه ی قدردانی و تقدیر از آن ها به عهده ی ایشان است. به هر حال به صورت خلاصه باید گفت که هدف اصلی از چنین ثبت سفارش هایی، تشکر و قدردانی می باشد. اما در بعضی موارد، اگر اهدا کننده یک فرد، اداره، سازمان، شرکت، جشنواره و یا موسسه ای معتبر باشد، علاوه بر جنبه ی تشکر، جنبه ی اعتبار نیز برای دریافت کننده خواهد داشت.

به عنوان مثال، می توان به بارزترین نوع آن، یعنی جشنواره های علمی یا جشنواره های هنری نظیر جشنواره ی فیلم فجر اشاره کرد که به افراد موفق در زمینه های مختلف تندیس هایی اهدا می شود.

نکات مهم در ثبت سفارش تندیس تقدیر

هنگام ثبت سفارش  و ساخت تندیس تقدیر باید به نکات زیادی دقت داشت. نکاتی مانند کیفیت، قیمت، جنس مواد اولیه، ابعاد، رنگ، وزن، پایه ی تندیس، مشخصات مورد نظر برای درج، شکل ظاهری تندیس و … از جمله مهم ترین مواردی که هستند که باید به آن ها دقت داشته باشید.

بعضی از مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، مواردی کلی هستند که هنگام ثبت سفارش هر محصولی باید در نظر گرفته شود. در مورد تندیس های تقدیر نیز به همین منوال بوده و مورد توجه قرار می گیرند.

کیفیت و قیمت، از جمله ی اولین موضوعاتی هستند که هنگام ثبت سفارش تندیس تقدیر به آن ها دقت می شود. البته در سفارش هایی که مربوط به مراسم های رسمی و تشریفاتی باشند، المان قیمت کمتر در نظر گرفته شده و بیشتر تمرکز سفارش دهندگان روی بحث کیفیت و زیبایی محصول معطوف خواهد شد. در ضمن با بالاتر رفتن تیراژ سفارش ها، قیمت آن ها شکسته شده و برای مراسم های تشریفاتی که نیاز به ظرافت و زیبایی زیاد سبب بالا رفتن هزینه ها می شود، مناسب می باشد.

مواد اولیه ی به کار رفته در تندیس های تقدیر نیز بسته به تمایل سفارش دهنده انتخاب شده و می توان آن را از جنس فلز، پلکسی، چوب، شیشه و یا هر متریال دیگری انتخاب کرد.

انتخاب رنگ آمیزی و پایه ی تندیس نیز به عهده ی مشتری می باشد، اما باید با توجه به نیاز مصرف کننده و بودجه ای که در اختیار دارد، انتخاب شود. در ضمن این دو عامل در زیبایی محصول نیز موثر هستند که نباید از آن به آسانی رد شد.

وزن و ابعاد تندیس در قیمت آن به صورت مستقیم موثر است. اما علاوه بر قیمت باید طوری ابعاد تندیس را در نظر گرفت که هم قابلیت حمل و نقل آن در نظر گرفته شده و هم متناسب با کاربرد آن باشد.

البته جمع بندی همه ی این موارد کار آسانی نیست و نیاز است تا برای این کار از نظر مشاوران و متخصصان این حوزه استفاده نمود. در همین راستا مشاوران شرکت تبلیغاتی جارچی به نشانی www.jarchiad.com  در خدمت شما هستند.

 

 

 

توجه به مشخصاتی که مورد درج قرار می گیرد

هنگام ثبت سفارش تندیس تقدیر باید به مشخصات و نکاتی که روی آن یا پایه ی آن درج می شود نیز دقت نمود. چرا که باید به مضمون تقدیر و تشکر در آن اشاره شده و مشخصات مجموعه ی اهدا کننده و علت آن نیز در تندیس ها درج شود. البته نکات دیگری نظیر مشخصات فرد دریافت کننده، تاریخ و … نیز می تواند روی تندیس درج شود.

این موضوع زمانی که تندیس ها علاوه بر وجه قدردانی و تشکر، وجه اعتباری نیز دارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین این موضوع به همراه شکل ظاهری جز موارد خاصی هستند که در ثبت سفارش تندیس تقدیر باید به آن ها توجه کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *