لوح تقدیر

نگهدارنده لوح تقدیر چیست و چه کاربردی دارد؟

نگهدارنده لوح تقدیر

ضرورت استفاده از نگهدارنده لوح تقدیر شاید برای هر کسی امری بدیهی و واضح باشد. لوح های تقدیر در شکل ها و طرح های گوناگونی طراحی و تولید می شوند. این تنوع در جنس آن ها نیز وجود دارد و لوح های تقدیر را می توان از جنس های مختلفی نظیر کاغذ، مقوا، چرم، پلاستیک، چوب، فلز و … تولید نمود. رواج استفاده از لوح های کاغذی و مقوایی باعث ایجاد جلدهایی برای نگهداری از آن ها شده است. چرا که این گونه لوح ها به تنهایی در برابر آسیب های احتمالی ضعیف هستند و به سرعت صدمه می بینند. لذا از جلدهای چرمی، مقوایی، گالینگور و … برای آن ها استفاده می کنند.

چرا از نگهدارنده لوح تقدیر استفاده می کنیم؟

اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، همه ی محصولات دارای پیشرفت های روز افزونی هستند و به کیفیت و ماندگاری آن ها در کنار زیبایی بیشتر، اهمیت زیادی داده می شود. در بعضی موارد به جای استفاده از لوح های کاغذی یا مقوایی از لوح های چوبی و فلزی استفاده می شود. چرا که این گونه لوح ها نه تنها در برابر عوامل محیطی مقاوم تر هستند، بلکه طول عمر بیشتری دارند و کمتر احتمال مخدوش شدن دارند. علاوه بر سطح کیفی بالاتر این گونه لوح ها، زیبایی ظاهری آن ها نیز باید در نظر گرفته شده و در مواردی که زیبایی و شکیل بودن لوح بسیار مهم است از این گونه لوح های تقدیر استفاده می شود.

اما مسلما لوح های تقدیر فلزی و چوبی به دلیل ضخامت بالاتر، در جلدهایی که در بالا به آن ها اشاره شد، جا نخواهند شد. در ضمن جلدهای گفته شده توانایی تحمل وزن این گونه لوح ها را نیز ندارند. لذا به جای جلد، از نگهدارنده لوح تقدیر در این گونه موارد بهره گرفته می شود. این گونه نگهدارنده ها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که مانند یک جعبه بوده و پس از باز کردن درب آن ها باید لوح را به صورت اهرمی میان آن قرار داد تا هم لوح مشخص باشد و هم درون نگهدارنده قرار گیرند.

 

ویژگی های نگهدارنده لوح تقدیر چیست؟

نگهدارنده یا جعبه ی لوح تقدیر باید به گونه انتخاب شود که به طور کامل از لوح مربوطه محافظت کند. چرا که هدف اصلی از استفاده از آن ها همین امر می باشد.

این جعبه ها باید به گونه ای انتخاب شوند که تحمل وزن لوح فلزی یا چوبی را داشته باشند.

ویژگی های متن های لوح تقدیر چگونه باید باشد.

ابعاد این جعبه ها یا نگهدارنده ها باید کاملا با ابعاد لوح تقدیر متناسب باشد. چرا که در غیر این صورت یا لوح تقدیر به خوبی درون آن جای نشده و درب آن بسته نمی شود و یا به عکس جای زیادی در جعبه برای لوح وجود دارد که سبب تکان خوردن لوح درون جعبه می شود.

در هنگام ساخت و تولید این جعبه ها باید به بحث زیبایی و ظرافت نیز اهمیت زیادی داد. چرا که نحوه ی استفاده از آن ها به صورتی است که هم لوح تقدیر را به نمایش می گذارد و هم خود در معرض دید می باشد. لذا علاوه بر زیبایی لوح، زیبایی نگهدارنده ی آن نیز بسیار مهم است. این نکته در بخش داخلی و خارجی جعبه باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که بخش داخلی آن نیز هنگام استفاده مشخص خواهد بود.

رنگ جعبه نیز باید هماهنگ با رنگ لوح انتخاب شود تا سبب هر چه زیباتر شدن نمای آن شود.

درب این گونه جعبه ها باید به گونه ای طراحی شود که باز و بسته کردن آن آسان باشد و هنگام بسته بودن به آسانی باز نشود. چرا که در غیر این صورت ممکن است لوح از آن خارج شده و آسیب ببیند. در ضمن احتمال گم شدن لوح نیز وجود خواهد داشت.

 

انواع نگهدارنده لوح تقدیر

نگهدارنده های لوح تقدیر را در انواع گوناگونی تولید می کنند. این نگهدارنده ها را می توان از جنس های مختلفی تولید کرد. چوب، فلز، مقوا و … یا ترکیبی از آن ها می توانند مواد سازنده ی این جعبه ها باشند. در ضمن می توان برای زیباتر شدن از روکش های چرمی یا پارچه ای نیز استفاده کرد. پارچه های مورد استفاده در این روکش ها معمولا از جنس مخمل و جیر هستند.

این جعبه ها را می توان در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید کرد. لذا تنوع بسیار بالایی در نگهدارنده لوح تقدیر وجود دارد. این جعبه ها به طور معمول از طریق لولاهایی که در بخش پشتی آن ها قرار گرفته است، باز و بسته می شوند. برای بسته شدن آن ها نیز از قفل ها و گیره های مختلفی استفاده می شود.

البته انتخاب همه ی موارد بالا به عهده ی مشتری است و بدیهی است که در قیمت لوح تقدیر نیز تاثیر خواهند داشت. لذا هنگام انتخاب نیاز است تا مشتریان به نیاز خود و بودجه ای که در اختیار دارند توجه کرده و سپس به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

شرکت جارچی به نشانی www.jarchi.com آماده ی خدمت رسانی به شما در زمینه ی انواع نگهدارنده لوح تقدیر می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *