ساخت مهر

معرفی انواع مهر و قیمت آن ها

معرفی انواع مهر

همان طور که گفتیم انواع مهر در کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. مهرها به روش های مختلفی تولید می شوند و هر یک از آن ها کاربردی منحصر به فرد دارند. در ادامه مقاله شما را با کاربردهای مختلف این محصولات آشنا می کنیم.

  • مهرهای ژلاتینی: این انواع مهر به وسیله متریال ژلاتین ساخته می شوند. به نحوی می توان گفت که مهرهای ژلاتینی جزء قدیمی ترین انواع مهر هستند. در ساخت این مهر ها ابتدا به وسیله نرم افزارهای مناسب، طرح روی مهر انتخاب می شود. این طرح می تواند شامل لوگو، نام و نام خانوادگی، نام شرکت و… باشد. سپس این طرح نگاتیو شده و روی کاغذهای کالک مخصوص چاپ می شود. سپس باید ورق های ژلاتین در ابعاد و ضخامت مناسب برش داده شوند و طرح روی آن ها قرار داده شود. این ژلاتین در چاپگرهای حرارتی قرار گرفته و حرارت مناسب به آن اعمال می شود. پس از آماده شدن مهر، اضافه های ژلاتین بریده می شوند و یک دسته مناسب به مهر متصل خواهد شد. برای استفاده از این مهرها به جوهر یا استامپ نیاز دارید.

ساخت انواع مهر

  • مهرهای لیزری: این انواع مهر با ماده اصلی پلیمر لیزری تولید می شوند. ابتدا طرح دلخواه با نرم افزارهای مناسب طراحی شده و پس از چاپ روی این پلیمرها قرار داده خواهد شد. سپس پلیمر لیزری در یک دستگاه چاپ مناسب قرار داده می شود و یک حرارت نسبی به آن اعمال خواهد شد. در ادامه این پلیمر را در دستگاه های دارای کارتریج رنگ قرار می دهند.
  • مهرهای برجسته: از جدیدترین انواع مهر می توان به مهرهای برجسته اشاره کرد. این مهرها بدون جوهر و رنگ کار می کنند. در واقع کار این مهرها ایجاد برجستگی و فرو رفتگی هایی روی کاغذ است. این روزها بسیاری از ادارات برای نامه های رسمی و خصوصی از این مهرها استفاده می کنند. مهرهای برجسته دارای امنیت فوق العاده ای هستند و نمی توان به راحتی آن ها را جعل کرد. این مهرها معمولا از متریال چدن ساخته می شوند.

قیمت ساخت یک مهر چطور تعیین می شود؟

قیمت مهر چقدر است؟ احتمالا تا کنون این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده است. متاسفانه نمی توان قیمتی دقیق برای مهرها تعیین کرد. در واقع هر مهر با توجه به نوع طراحی، ابعاد، روش ساخت و… قیمت گذاری می شود. به این ترتیب می توان گفت که عوامل مختلفی روی قیمت این محصولات تاثیر گذار هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • طراحی مهر: یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت انواع مهر، نوع طراحی آن است. برخی از مهرها طراحی ساده تری دارند و برخی دیگر با طرح های پیچیده و سخت ساخته می شوند. مهرهایی که دارای طرح پیچیده هستند، به دقت و ظرافت بیشتری در ساخت نیاز دارند. به همین دلیل قیمت آن ها نیز معمولا بالاتر از مهرهای ساده است.
  • نوع مهر: از دیگر عوامل موثر بر قیمت مهر می توان به نوع آن اشاره کرد. همان طور که گفتیم مهرها در انواع مختلفی تعیین می شوند. در این مقاله به سه نمونه ژلاتینی، لیزری و برجسته اشاره کردیم. مهرهای ژلاتینی ارزان تر از سایر انواع هستند. پس از مهرهای ژلاتینی ، انواع لیزری و برجسته به ترتیب دارای قیمت بالاتری هستند.
  • نوع خرید: از دیگر عوامل موثر بر قیمت انواع مهر، می توان به نوع خرید اشاره کرد. برای مثال اگر محصول را به صورت عمده و مستقیم خریداری کنید، هزینه شما کاهش پیدا خواهد کرد.

ساخت مهر برجسته

 

برای مشاهده انواع مهر و ساخت مهر ارزان می توانید به آدرس اینترنتی jarchiad.com مراجعه نمایید. با خرید از این مجموعه می توانید به محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *