پلاک فلزی

مصرف کنندگان پلاک های فلزی چه افراد یا ارگان هایی هستند؟

مصرف کنندگان پلاک های فلزی

پیش از آن که به مصرف کنندگان پلاک های فلزی بپردازیم، باید توجه داشته باشیم که پلاک های فلزی، عضو یک مجموعه ی گسترده به نام صنعت چاپ روی فلزات هستند. با پیشرفت فناوری و پیدایش روش های مدرن برای چاپ بر روی فلزات، عموم مردم این امکان را دریافت کردند تا با سپردن سفارش های خود به مجریان صنعت چاپ، طرح ها و رنگ های دلخواه خود را روی فلزات پیاده سازند.

صنعت چاپ بر روی فلزات

با این کار تحول عظیمی در نه تنها در صنعت چاپ بلکه در روش های تبلیغاتی نیز به وجود آمد. چرا که فلزات به دلیل خواصی که دارند، مقاومت و دوام خوبی در برابر عوامل محیطی از خود نشان داده و قرارگیری آن ها در معرض نور خورشید، بارش های فصلی، آب و هوای گرم و مرطوب، آب و هوای سرد و خشک و گرد و غبار از جذابیت و کیفیت آن ها نمی کاهد. به همین دلیل با وجود استقرار در محل های باز و محیط های بیرونی هم چنان برای سال ها کاربرد ایده آل خود را حفظ می کنند.

قابلیت های بسیار کارامد صنعت چاپ بر روی فلزات و در کنار آن، پلاک های فلزی سبب شده تا بخش بزرگی از تبلیغات سطح شهر به همین حوزه تعلق داشته باشد. بدین ترتیب شرکت های تبلیغاتی و برندهای معتبر مختلفی در سطح شهر اقدام به استفاده ی گسترده از این صنعت می کنند.

علاوه بر تبلیغات، تمامی علائم راهنمایی و رانندگی و علائم موجود در سطح شهرها که به معرفی اماکن و خیابان ها می پردازند از همین صنعت بهره گرفته اند.

علاوه بر علائم و تبلیغات، پلاک های فلزی در سطح شهر برای موارد دیگری نیز به کار گرفته می شوند. که البته همه ی موارد مذکور باید تحت نظارت شهرداری ها صورت گیرد. بنابراین استفاده از پلاک فلزی در شهرداری ها از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و این ارگان به همراه سایر ارگان های دولتی از جمله مصرف کنندگان پلاک های فلزی می باشند.

 

چرا شهرداری ها و اماکن دولتی از مصرف کنندگان پلاک های فلزی هستند؟

شهرداری ها و اماکن دولتی، همواره برای ثبت و نگهداری از اموال خود نیازمند استفاده از پلاک هایی هستند که آن ها را از سایر وسایل متمایز سازد. بنابراین استفاده از پلاک فلزی در این ارگان ها بسیار مرسوم خواهد بود. چرا که آن ها را قادر می سازد تا با نصب یک پلاک فلزی روی هر وسیله ی خود، برای سالیان طولانی آن را مورد نشانه گذاری قرار داده و از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنند. برای مثال، درختان زیادی در سطح هر شهری وجود دارد که حقوق قانونی آن ها متعلق به شهرداری می باشد. به همین دلیل برای شناسایی هر اصله درخت و حفاظت از آن، با نصب پلاک های فلزی که طبق قانونی خاص شماره گذاری شده است، نسبت به نشانه گذاری آن اقدام می شود.

درخت تنها نمونه ای از اموال مربوط به نهادها و ارگان ها می باشد، بنابراین بدیهی است که چرا این ارگان ها از مهم ترین مصرف کنندگان پلاک های فلزی هستند.

 

مصرف کنندگان پلاک های فلزی و پلاک اماکن

از دیگر مواردی که در شهرداری ها مورد استفاده قرار می گیرد، پلاک منازل و اماکن مختلف می باشد. قطعا در ذهن همه ی افراد، آشناترین مثال برای پلاک فلزی، پلاک های منازل می باشد. با توجه به کاربرد گسترده ی این پلاک ها، قابل تصور خواهد بود که چرا شهرداری ها از عمده مصرف کنندگان پلاک های فلزی هستند.

این کار با هدف علامت گذاری روی درب اماکن مختلف صورت گرفته و باعث می شود تا خانه های موجود در یک خیابان یا کوچه مورد تشخیص قرار گیرند. شماره گذاری پلاک های منازل در هر خیابان به گونه ای است که سبب می شود تا افراد بتوانند محل تقریبی آن را تخمین زده و از چپ و راست بودن محل استقرار آن نیز مطلع شوند. البته این روش در شماره گذاری کوچه ها و خیابان ها نیز رعایت می شود.

 

مصرف کنندگان پلاک های فلزی و پلاک خودروها

از دیگر مواردی که کاربرد پلاک فلزی گسترده ی پلاک های فلزی را به نمایش می گذارد، پلاک خودروها می باشد. با نگاهی به اطراف و مشاهده ی خودروهای گوناگون و تعدد آن ها، قابل تصور است که میزان استفاده از پلاک فلزی در این بخش تا چه حد زیاد است. خودروها که معمولا در محیط های بیرونی تردد دارند و پلاک آن ها نیز باید حتما در معرض دید و در نتیجه نور خورشید، رطوبت، گرد و غبار و آلایندگی های ناشی از خود خودرو قرار گیرد، باید از پلاک هایی استفاده کنند که نسبت به عوامل فوق کاملا مقاوم باشد. لذا پلاک های فلزی بهترین گزینه برای این مورد می باشد.

لازم به ذکر است که پلاک خودروها به لحاظ امنیتی و قانونی از اهمیت بیشتری نسبت به پلاک منازل برخوردار است. چرا که خودروها در طرح ها و رنگ های مشخصی تولید می شوند و بدون یک پلاک برای شناسایی آن ها، تشابه ظاهری اجازه ی شناسایی دقیق آن ها را نمی دهد.

 

با توجه به مواردی که گفتیم، شرکت های تبلیغاتی، شهرداری ها و ارگان های دولتی، از عمده مصرف کنندگان پلاک فلزی و صنعت چاپ روی فلز می باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *