ساخت تندیس

عوامل موثر در قیمت تندیس کدامند؟

قیمت تندیس

یکی از عواملی که در قیمت تندیس بسیار موثر است، کیفیت آن می باشد. بدیهی است که با افزایش کیفیت هر محصولی، ظرافت ها و حساسیت هایی در طراحی و ساخت آن به کار می رود که باعث افزایش قیمت تمام شده ی آن خواهد شد. بنابراین رابطه ی کیفیت با قیمت کاملا مستقیم می باشد. اما موضوع دیگری نیز در این قسمت قابل توجه است، نگاه مشتریان به کیفیت و قیمت اصلا رابطه ی مستقیم آن ها را نمی پذیرد.

کیفیت تندیس چه تاثیری در قیمت آن دارد؟

بدین معنا که مشتریان همواره تمایل دارند تا محصولاتی با کیفیت بالاتر را با قیمت پایین تر خریداری کنند. لذا باید بدین منظور از روش های خاصی استفاده کرد تا هزینه ها مدیریت شود. این موضوع در مورد تندیس ها نیز صدق کرده و به همین دلیل سایر عوامل موثر در قیمت تندیس را به شما معرفی می کنیم.

جنس تندیس و تاثیر آن در قیمت تندیس

تندیس ها از متریال های مختلفی قابل تولید هستند. این مواد می تواند گچ، سنگ، آلیاژهای فلزی، شیشه و کریستال، پلکسی، چوب و … باشد. اما تفاوت قیمت تمام شده ی هر یک از این مواد برای ساخت تندیس امری واضح و مشخص است.

در بعضی موارد نیز برای افزودن به زیبایی ظاهری و کنترل قیمت ها، از ترکیب این مواد استفاده می شود. به عنوان مثال ساخت یک تندیس از جنس آلیاژ برنج بسیار گران قیمت تر از ساختن تندیسی از جنس پلکسی می باشد.

 

ابعاد تندیس و تاثیر آن در قیمت تندیس ها

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت تمام شده ی هر تندیسی، ابعاد آن می باشد. دقت کنید که با افزایش ابعاد و اندازه های یک محصول، به طور قطع مواد اولیه ی به کار رفته در آن نیز افزایش می یابد. بنابراین باید گفت که رابطه ی میان ابعاد و قیمت تندیس کاملا مستقیم است.

 

رنگ آمیزی تندیس ها چه تاثیری در قیمت آن ها می گذارد؟

یکی از بخش هایی که در مراحل ساختن تندیس مورد استفاده قرار می گیرد، مرحله ی رنگ آمیزی می باشد. هدف اصلی این مرحله افزایش جلوه ی بصری هر تندیس است. به خصوص در تندیس های تبلیغاتی این بحث به صورت ویژه ای مورد توجه قرار خواهد گرفت. اما همین امر به دلیل آن که به زمان و مراحل ساختن تندیس اضافه می کند، باعث افزایش قیمت تمام شده ی آن خواهد شد. چه بسا که در بعضی موارد از چندین رنگ مختلف نیز بهره گرفته شود که باز هم افزایش قیمت را در پی دارد.

 

آیا شکل تندیس نیز در قیمت آن موثر است؟

شکل و طرح ظاهری تندیس نیز در قیمت تمام شده ی آن موثر می باشد. تصور کنید که شکل مورد نظر برای ساختن تندیس شکلی پر پیچ و خم و پیچیده باشد. لذا طراحی و ساخت آن نیز پیچیده تر شده و زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. بنابراین باعث افزایش قیمت طراحی و ساخت تندیس می شود. لذا انتخاب شکل های ساده تر، روشی برای مدیریت هزینه ها می باشد.

 

پایه چه تاثیری در قیمت تندیس دارد؟

تندیس ها از دو بخش تشکیل می شوند. یکی بخشی است که حاوی طرح اصلی تندیس است و دیگری پایه ی آن می باشد. پایه های تندیس ها نیز با توجه به کاربری و شکل آن ها، دارای تنوع می باشند. لذا جنس پایه، ابعاد آن، شکل آن و … در قیمت پایه موثر واقع شده و روی قیمت پایانی تندیس نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

روش ساخت تندیس و تاثیر آن روی قیمت

ساختن تندیس از روش های مختلفی صورت می گیرد. روش های سنتی و قدیمی که به صورت دستی انجام می شدند، هم چنان پا برجا بوده و استفاده از روش های حک و لیزر و روش های مدرن نیز به آن ها اضافه شده است.

لذا استفاده از هر یک از این روش ها قیمت خاص خود را دارد. در ضمن زمان مورد نیاز برای ساخت تندیس با توجه به روش آن، متغیر خواهد بود.

 

تیراژ سفارش ساخت تندیس و تاثیر آن در قیمت

به طور کلی در سفارش ساخت هر محصولی باید گفت که با بالاتر رفتن تیراژ آن، قیمت شکسته می شود. چرا که بسیاری از مراحل آن تکراری بوده و کاهش زمان و هزینه را در پی دارد. بنابراین تیراژ سفارش با تندیس رابطه ی عکس خواهد داشت. لذا اگر شما در حجم انبوه نسبت به سفارش تندیس اقدام کنید، به لحاظ اقتصادی برای شما مقرون به صرفه تر است.

 

شرکت سازنده ی تندیس چه تاثیری در قیمت تمام شده ی آن خواهد داشت؟

اگر شما برای ثبت سفارش خود، کمی تحقیق کرده و استعلام قیمت بگیرید، با تنوع در قیمت ها مواجه می شوید. این موضوع به دلیل تفاوت در کیفیت و روش های به کار رفته در ساخت تندیس ها در شرکت های مختلف می باشد. مسلما شرکت های معتبر و با تجربه به دلیل آن که از نیروهای انسانی ماهر استفاده کرده و تجهیزات مدرن و پیشرفته ای در اختیار دارند، محصولات با کیفیتی تولید می کنند که قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. اما در عوض گارانتی و خدمات پس از فروش به شما ارائه داده و تحویل به موقع کالا را تضمین خواهند نمود.

لذا مراجعه به شرکت جارچی و ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی www.jarchiad.com  به شما پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *