ساخت مهر

صفر تا صد طراحی و ساخت مهر

ساخت مهر

برای ساخت مهر باید کارهای زیادی انجام داد. در وهله اول لازم است بدانید که مهرها به دو صورت لیزری و ژلاتینی ساخته می شوند. ساخت مهر به فرایندی اطلاق می شود که طی آن این مواد اولیه، به محصول نهایی تبدیل می شوند. در این بخش از محتوا در مورد روش ساخت هر یک از انواع مهر توضیحاتی به شما خواهیم داد.

معرفی مراحل طراحی و ساخت مهر

  • ساخت مهر به روش ژلاتینی: این نوع ساخت مهر به عنوان روش قدیمی تری شناخته می شود. این روش تقریبا مشابه چاپ سه بعدی اشیاء می باشد. در این روش ورقه های ژلاتینی در ضخامت های مختلف تحت نور و حرارت دستگاه های چاپ قرار می گیرند. این فرایند اعمال نور و حرارت تا زمانی ادامه پیدا می کند که طرح مهر مورد نظر روی ورق ژلاتینی ثبت شود. در مراحل نهایی نیز بخش های اضافی ژلاتین به وسیله برش حذف می شوند. مدت زمان اعمال نور به ژلاتین، با توجه نوع دستگاه، ضخامت لایه ژلاتینی و… متغیر خواهد بود.

ساخت مهر

ساخت مهر ژلاتینی

  • ساخت مهر به روش لیزری: در این روش از پلیمرهای لیزری به عنوان ماده اولیه ساخت مهر استفاده می شود. در این روش ابتدا طرح مورد نظر روی پلیمرهای لیزری قرار داده می شود. سپس پلیمر در دستگاهی مناسب قرار می گیرد و نور و حرارت به آن اعمال می شود. پس از اتمام این مرحله پلیمر را در این دستگاه حاوی کارتریج قرار می دهند. به طور کلی فرایند تولید مهرهای لیزری، کوتاه تر از مهرهای ژلاتینی می باشد. البته مدت زمان اعمال نور به قدرت دستگاه، ضخامت پلیمر و… بستگی دارد.

مطالب مرتبط : معرفی انواع مهر و قیمت آن ها

معرفی انواع ساخت مهر

عملیات ساخت مهر خروجی های مختلفی را شامل می شود. همان طور که در بخش قبلی گفتیم، مهرها کلا به دو گروه ژلاتینی و لیزری تقسیم می شوند، اما هر یک از این گروه ها، زیرمجموعه های مختلفی دارند. برای مثال مهرهای ژلاتینی می توانند در ابعاد و شکل های مختلفی طراحی شوند. طراحی شکل و ابعاد مهر، به نظر مشتری بستگی دارد. به علاوه برخی از مهرهای ژلاتینی حالتی ساده تر و برخی از آن ها حالتی رسمی و شیک دارند. مهرهای تاریخ زن نیز به عنوان یکی دیگر از پر فروش ترین انواع مهر ژلاتینی به شمار می روند.

ساخت مهر لیزری نیز شامل انواع مختلفی می باشد. مهرهای لیزری نیز می توانند در شکل ها و ابعاد مختلفی ساخته شوند. انتخاب نوع مهر، شکل و ابعاد آن، توسط مشتری انجام می شود. شما می توانید طرح دلخواه خود را به شرکت مهرسازی سفارش دهید و قالب مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

قیمت ساخت یک مهر چطور تعیین می شود؟

قیمت ساخت مهر چقدر است؟ در مسئله تولید مهر قیمت آن نیز در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد. باید بگوییم که نمی توان قیمتی دقیق برای انواع مختلف مهر تعیین کرد. در واقع مجموعه ای از عوامل باعث تعیین یک قیمت برای مهر می شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • نوع مهر: یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعیین قیمت مهر، نوع آن است. همان طور که گفته شد، مهرها به دو دسته لیزری و ژلاتینی تقسیم می شوند. مهرهای لیزری معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به مهرهای ژلاتینی هستند.
  • شکل و ابعاد مهر: از دیگر عوامل موثر بر قیمت ساخت مهر می توان به شکل ظاهری و ابعاد آن اشاره کرد. هر چه مهر مد نظر شما ساده تر باشد، قیمت آن نیز ارزان تر خواهد بود. بنابراین برای ساخت مهر ارزان می توانید نمونه های ساده آن را به شرکت مورد نظر سفارش دهید.
  • امکانات ویژه: از دیگر عوامل موثر بر هزینه ساخت مهر، می توان به امکانات آن اشاره کرد. البته مهرها امکانات خاصی ندارند. برای مثال قیمت مهرهای تاریخ زن، از مهرهای معمولی بیشتر است.

ساخت مهر لیزری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *