ساخت تندیس

صفر تا صد طراحی و ساخت تندیس

صفر تا صد طراحی و ساخت تندیس

برای ساخت تندیس کارهای زیادی باید انجام گیرد. در اولین مرحله، بحث طراحی تندیس مطرح می شود. احتمالا تا کنون بارها تندیس های مختلف را دیده اید. چیزی که می تواند یک تندیس را از سایر نمونه ها متمایز کند، طراحی دقیق و حرفه ای آن است. در طراحی تندیس باید نکات مختلفی مورد توجه قرار گیرد. برای مثال اگر تندیس مورد نظر شما از نوع تبلیغاتی است، می توان از لوگو یا برند شرکت برای طراحی تندیس استفاده کرد. یا اگر قصد شما از ساخت تندیس ، اهدای جایزه در جشنواره ای خاص است، می توانید تندیس را با نماد آن جشنواره طراحی کنید.

صفر تا صد طراحی و ساخت تندیس

ساخت تندیس

در مرحله بعدی از عملیات ساخت تندیس، متریال مورد نظر انتخاب می شود. تندیس ها با متریال های مختلفی ساخته می شوند. معمولا متریال و نوع تندیس توسط مشتری انتخاب می شود. سپس باید یک پایه برای تندیس طراحی و اجرا کرد. پایه های تندیس نیز در متریال ها و انواع مختلفی قابل طراحی و اجرا هستند.

معرفی متریال های مختلف برای ساخت تندیس

عملیات ساخت تندیس با متریال های مختلفی انجام می شود. برای مثال برای تولید تندیس های حجمی معمولا از متریال های فلزی استفاده می شود. این تندیس ها دارای شکل و ظاهری حجمی هستند. پایه این نوع تندیس نیز معمولا از چوب یا پلکسی گلس طراحی می شود. تندیس های پلکسی نیز به عنوان یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین انواع تندیس شناخته می شوند. این تندیس ها ظاهر جدید و جذابی دارند و کار ساخت آن ها نیز به وسیله دستگاه لیزری انجام می شود. مقاومت بالا، قابلیت فرم پذیری، تنوع ساخت و… از مهم ترین قابلیت های تندیس های پلکسی به شمار می روند.

صفر تا صد طراحی و ساخت تندیس : از دیگر انواع تندیس می توان به تندیس های بلورین اشاره کرد. این تندیس ها به دلیل قیمت بالا و ساختار حساس کمتر مورد استقبال مصرف کننده قرار می گیرند، اما زیبایی خارق العاده ای دارند. از دیگر انواع پرطرفدار تندیس، می توان به نمونه های ترکیبی اشاره کرد. تندیس های ترکیبی معمولا از متریال های مختلفی ساخته می شوند.

قیمت ساخت یک تندیس چطور تعیین می شود؟

صفر تا صد طراحی و ساخت تندیس : قیمت ساخت تندیس چقدر است؟ این سوال احتمالا تا به اینجای مقاله در ذهن شما نیز شکل گرفته است. باید بگوییم که نمی توان قیمتی ثابت و مشخص برای تندیس ها تعیین کرد. در واقع ملاک های مختلفی روی قیمت نهایی تندیس ها، تاثیر مستقیم دارند. در ادامه برخی از مهم ترین ملاک های موثر در تعیین قیمت  این محصولات را مورد بررسی قرار می دهیم.

صفر تا صد طراحی و ساخت تندیس

قیمت ساخت تندیس

  • نوع طراحی: طراحی تندیس به عنوان یکی از مهم ترین عامل ها در تعیین قیمت آن به شمار می رود. هر چه طراحی با ظرافت بیشتری انجام شده باشد، قیمت کار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. یک طراحی زیبا و حرفه ای، می تواند نظر مخاطب را به راحتی به خود جلب کند.
  • متریال ساخت: از دیگر عوامل موثر بر قیمت ساخت تندیس می توان به متریال مورد استفاده در آن اشاره کرد. همان طور که گفتیم تندیس ها از متریال های مختلفی مانند شیشه، انواع فلز، پلکسی، چوب، رزین و… ساخته می شوند. هر چه کیفیت متریال بالاتر باشد، قیمت تندیس نیز افزایش پیدا می کند.
  • شرکت تولید کننده: یکی دیگر از عوامل مهم در ساخت تندیس، شرکت تولید کننده محصول است. شرکت های معتبر برای تولید محصولات خود از فناوری های پیشرفته استفاده می کنند تا تندیس های مقاوم و با کیفیتی در اختیار مشتری قرار دهند. بنابراین دستمزد ساخت و طراحی تندیس در این مجموعه ها کمی گرانتر خواهد بود. برای ساخت تندیس ارزان و با کیفیت می توانید به سایت com مراجعه کنید.
  • ابعاد محصول: از دیگر عوامل موثر بر قیمت ساخت تندیس می توان به ابعاد و اندازه محصول اشاره کرد. معمولا محصولاتی که دارای ابعاد بزرگتری هستند، گرانتر نیز می باشند.

صفر تا صد طراحی و ساخت تندیس

ساخت تندیس های تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *