ساخت مدال

صفر تا صد ساخت مدال

صفر تا صد ساخت مدال : ساخت مدال این روزها با استقبال بسیار خوبی مواجه است. اگر طرفدار تماشای مسابقات ورزشی مختلف باشبد، احتمالا تا کنون بارها مراسم اهدای جوایز به قهرمان مسابقات را دیده اید. در این مراسم ها، مهم ترین چیزی که به قهرمانان اهدا می شود، یک مدال است که با بندی در گردن آن ها قرار می گیرد. مدال های ورزشی و سایر مدال های مسابقه ای، در سه نوع طلایی، نقره ای و برنزی تولید و طراحی می شوند.

بررسی کاربردهای ساخت مدال

ساخت مدال، معمولا در چند مرحله انجام می شود. شرکت های مختلف برای ساخت این نشان ها از تکنولوژی ها و ابزارهای مختلفی استفاده می کنند. شاید مدال ها در ظاهر ارزش مادی زیادی نداشته باشند، اما ارزش معنوی آن ها برای ورزشکاران و مردم کشورشان بسیار بالاست. در این محتوا در مورد ساخت مدال های مختلف و قیمت آن ها بحث خواهیم کرد. پس همراه ما باشید

صفر تا صد ساخت مدال

خرید و فروش تابلو قرمز زیبا در ابعاد مختلف

مراحل مختلف در ساخت مدال

ساخت مدال شامل مراحل مختلفی می باشد. در مرحله اول معمولا بحث طراحی مدال مطرح می شود. طراحی و ساخت مدال با توجه به نوع مسابقات، نام جشنواره و… صورت می گیرد. برای مثال در مسابقات المپیک برای طراحی مدال ها، از نماد المپیک یا نماد مسابقات استفاده می شود. این مسئله برای دیگر جشنواره ها نیز صادق است. برای مثال اگر هدف تولید مدال، اهدای آن به برندگان مسابقات رباتیک باشد، باید طراحی مدال نیز متناسب با همین موضوع انجام شود.

در مرحله بعدی از ساخت انواع مدال باید متریال مناسب برای قالب زنی انتخاب شود‌. قالب مدال ها معمولا از جنس فلز هستند. سرب و برنج از پر مصرف ترین متریال ها در زمینه تولید مدال به شمار می روند. در واقع قالب زنی و طراحی مدال ها با فلزهایی مثل سرب و برنج انجام می شود. در مرحله بعدی به تراشکاری و صافکاری مدال ها می رسیم.

در این مرحله سطح و حاشیه مدال ها، به وسیله ابزارهایی خاص، صاف و صیقلی می شود. در ادامه کار عملیات رنگ زنی یا آبکاری مدال صورت می گیرد. مدال ها در رنگ های مختلفی طراحی می شوند. در مرحله آبکاری معمولا از طلا، نقره و برنز برای اتمام کار استفاده می شود. این کار علاوه بر زیبا و درخشان کردن مدال، باعث افزایش مقاومت و دوام آن نیز خواهد شد.

قیمت یک مدال چطور تعیین می شود؟

صفر تا صد ساخت مدال : همان طور که در بخش های ابتدایی مقاله اشاره کردیم، ساخت مدال در انواع مختلفی صورت می گیرد. بنابراین قیمت های مختلفی نیز برای هر نوع از مدال تعیین می شود. البته نیازی به نگرانی نیست. شاید در ابتدا فکر کنید که این محصولات از طلا یا نقره خالص ساخته می شوند و به همین دلیل دارای قیمت بالایی هستند، اما این تصور کاملا اشتباه است. همان طور که گفتیم، مدال ها از نظر مادی و متریالی، ارزش چندانی ندارند. در واقع چیزی که مدال ها را ارزشمند می کند، ارزش معنوی آن هاست.

در تعیین قیمت ساخت مدال عوامل مختلفی دخالت دارند. یکی از این عوامل، نوع طراحی مدال است. برخی مدال ها دارای طراحی ساده تر و برخی از آن ها دارای طراحی های پیچیده و سخت هستند. لازم است بدانید، هر چه طراحی یک مدال پیچیده تر باشد، کار ساخت آن نیز سخت تر خواهد شد. به همین دلیل قیمت کار نیز افزایش پیدا می کند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این محصولات، می توان به فلز مورد استفاده برای قالب زنی اشاره کرد. فلزها با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند، دارای قیمت های مختلفی هستند. بنابراین هر چه فلز مورد استفاده گرانتر باشد، قیمت نهایی کار نیز بیشتر خواهد شد.

صفر تا صد ساخت مدالیکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ساخت مدال نوع آبکاری آن است. به علاوه سایز مدال نیز روی قیمت نهایی کار، تاثیر دارد. هر چه سایز و وزن مدال بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. نوع سفارش شما نیز در تعیین قیمت کار تاثیر به سزایی دارد. اگر سفارش محصول را در تیراژ بالا ثبت کنید، قیمت نهایی برای شما به صرفه تر خواهد شد. زیرا شرکت های تولید مدال، هنگام فروش عمده، تخفیفات ویژه ای برای مشتریان خود در نظر می گیرند.

صفر تا صد ساخت مدال

خرید و ساخت مدال با قیمت ارزان

 

خلاصه و جمع بندی

در این نوشته به بررسی صفر تا صد ساخت مدال پرداختیم ، در ادامه مراحل طراحی و تولید این محصولات را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم. در پایان کار نیز در مورد قیمت این محصولات توضیحاتی ارائه کردیم. عوامل مختلف تاثیر گذار بر قیمت مدال های مختلف را برای شما شرح دادیم. امید است اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شد، زمینه آشنایی شما با ساخت مدال و قیمت آن را فراهم کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *