بج سینه

شرح و بررسی مراحل تولید بج سینه

برای تولید بج های سینه، از چهار روش می توان بهره گرفت که این روش ها عبارتند از: روش برش دستی، روش قالب گیری، روش پلی استر و روش حک و لیزر. اما امروزه رایج ترین روش تولید این بج ها، روش حک و لیزر می باشد که پیشرفته ترین روش محسوب می شود. در این روش با استفاده از دستگاه CNC  هر لوگو یا آرمی قابل حکاکی بوده و مراحل دستی حذف شده اند. به همین دلیل در این جا قصد داریم تا به شرح و بررسی مراحل تولید بج سینه به روش حک و لیزر اشاره کنیم.

سرعت و دقت بالا به صورت توامان و امکان مشاهده ی پیش نمایش طرح به صورت شبیه سازی شده از دیگر مزایای این روش بوده و شرکت های معتبر از همین روش برای تولید بج های سینه استفاده می کنند. لذا مشتریان می توانند پیش از تولید محصول، اصلاحات لازم را انجام دهند و مطابق با خواسته ی خود سفارش را دریافت کنند.

مراحل تولید بج سینه در روش حک و لیزر

  • ابتدا مشتری طرح یا لوگوی مورد نظر خود را به شرکت ارائه می دهد. سپس از سوی شرکت یک جانمایی از بج سینه به مشتری ارائه شده و تاییدیه ی وی را دریافت می کند. اگر نیازی به تغییر باشد نیز اعمال خواهد شد.
  • این بار نوبت حکاکی دیجیتال است تا نوشته ی مورد نظر مشتری را حک کند.
  • پس از اتمام مرحله ی حکاکی دیجیتال، باید حکاکی فیزیکی بج سینه را انجام داد. این کار از طریق دستگاهی به نام CNC صورت می گیرد.

شرح و بررسی مراحل تولید بج سینه

  • باید توجه داشته باشید که در ابتدا همه ی بج هایی که تولید می شوند، دارای ناهمواری هایی خواهند بود. اما باید از طریق روش های فرم دهی و شکلی دهی به فلزات، انحناهایی روی آن ها ایجاد کرد تا شکل مورد نظر را پیدا کنند. این مرحله از طریق دستگاه انجام می شود.
  • حال نوبت به الطاق گیره یا سنجاق می باشد. همان طور که می دانید بج های سینه برای اتصال به لباس افراد باید مجهز به یک گیره باشند. بدین منظور شرکت مشتری را راهنمایی می کند تا با توجه به نیاز و بودجه ی خود از میان انواع گیره های موجود، نوع مورد نظر خود را برگزیند. این اتصال از طریق دمای 1500 درجه ی سانتی گراد و کمی ذوب شدن فلز برقرار می شود.
  • حال مرحله ی رنگ آمیزی آغاز می شود. لذا رنگ مورد نظر مشتری مشخص شده و روی حکاکی های موجود روی بج زده می شود. این مرحله به صورت دستی صورت می گیرد.
  • حال برای تکمیل مرحله ی رنگ آمیزی آن را وارد یک محفظه با دمای 1200 درجه ی سانتی گراد می کنند. این کار باعث تثبیت رنگ می شود. سپس این مرحله را چندین بار تکرار خواهند کرد تا رنگ آمیزی به صورت واضح و پررنگ انجام شود.
  • بعد از تکمیل بخش رنگ آمیزی، زمان صیقل دادن به بج سینه فرا می رسد. این کار از طریق سنگ فرز و فرزکاری انجام می شود.
  • حال نوبت به آن می رسد تا صحیح بودن کلمات و رنگ آن ها و صیقلی بودن سطح بج، به تایید برسد.
  • مرحله ی پولیش زنی یکی دیگر از مراحل تولید بج سینه است. در این مرحله هم از پولیش دستی و هم از پولیش دستگاهی استفاده می شود تا این کار به صورت کامل انجام شود.
  • در میان مراحل تولید بج سینه، مرحله ی آبکاری بعد از مرحله ی پولیش زنی قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که مرحله ی آبکاری به صورت الکتریکی انجام می شود.
  • هدف از آبکاری الکتریکی، حفاظت از فلز اصلی بج سینه و سطح صیقلی آن است. این آبکاری با نیکل سخت صورت می گیرد.
  • این مرحله به اختیار مشتری بوده و در صورت نیاز او انجام می شود. چرا که آبکاری با آب طلا گرچه زیبایی خاصی به بج های سینه می دهد، اما هزینه ی زیادی خواهد داشت.
  • در این مرحله نیز بج سینه برای آخرین بار مورد رنگ آمیزی قرار می گیرد و دیگر بج سینه ی شما آماده است.

شرح و بررسی مراحل تولید بج سینه

 

تفاوت روش حک و لیزر با سایر روش های تولید بج سینه

حال که با مراحل روش حک و لیزر آشنا شدید شاید در ذهن خود تصور کنید که تولید بج سینه از این طریق کاری زمان بر است. اما روش تولید بج سینه از طریق حک و لیزر بسیار سریع تر از روش های سنتی می باشد. چرا که در روش دستی بخش های مربوط به برش فلز به وسیله ی اره و نیروی انسانی صورت می گیرد. اما انجام این کار توسط دستگاه سبب افزایش سرعت می شود. در ادامه نیز باید گفت که بج ها معمولا اشیایی بسیار کوچک هستند و انجام برش به صورت دستی روی آن ها کاری دشوار است. لذا با قرار دادن این وظیفه به عهده ی دستگاه ها، انجام این کار آسان تر خواهد شد و دقت بیشتری نیز خواهد داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *