ساخت تندیس

سفارش ساخت تندیس

سفارش ساخت تندیس

سفارش ساخت تندیس

تندیس هدیه ایست که به افراد شایسته از طرف مجموعه ای خاص اهدا می شود. از تندیس در رویداد های ورزشی، هنری، فرهنگی و … استفاده می شود. کلکسیون تندیس افراد فرهیخته یادآور افتخارات و بزرگداشت هایی است که تجربه کرده اند. ساخت تندیس در کشور ما بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. اما تندیس ها به طور کلی با ارزش هستند. سازمان ها و شرکت های مختلف برای تقدیر و قدردانی از کارمندان و مشتری های برتر سفارش ساخت تندیس می دهند. این تندیس ها در جشن ها و رخدادهای خاص به علت کسب دستاوردهای ارزنده اهدا می شود.

طریقه ساخت تندیس

ساخت تندیس با استفاده از لیزر و حکاکی آن از طریق کامپیوتر انجام می شود. برای برشکاری تندیس از دستگاه های CNC استفاده می گردد. پس از آبکاری تندیس رنگ شده و در نهایت تمیز و قابل استفاده می شود. در گذشته هنرمندان با استفاده از ابزارآلات دستی اقدام به کنده کاری و حکاکی تندیس می کردند. اما امکان ساخت تندیس در تعداد بالا با وسیله های دستی وجود ندارد. ساخت تندیس هنری برگرفته از هنرهای تجسمی است. طراحان و متخصصان موسسه جارچی با تکیه بر علم و تجربه ی خود، خلاقانه ترین تندیس های ممکن را تولید می کنند.

انواع تندیس

تندیس ها بر اساس روش ساخت، ظاهر و مواد اولیه به دو دسته ساده و حجمی تقسیم می  شوند. هر یک از این تندیس ها ویژگی های خاص خود را دارند.

سفارش ساخت تندیس

ساخت تندیس

تندیس ساده

این نوع تندیس ها به صورت لوح یا کتیبه ای ساخته می شوند. این تندیس نیازی به مدل سازی ندارد. طراحی این تندیس به سادگی انجام می گیرد به همین علت هم به این عنوان نامگذاری شده است. سازمان ها، دانشگاه ها و ادارات برای مراسم هایی از قبیل، تجلیل از کارمندان، جشن فارغ التحصیلی از تندیس ساده استفاده می کنند. تندیس کریستالی و تندیس پلکسی گلاس دو نمونه از معروف ترین تندیس های ساده هستند.

ساخت تندیس حجمی

ساخت تندیس حجمی به صورت سه بعدی انجام می شود. به همین علت این تندیس ظاهری حجیم دارد. تندیس های حجمی معمولا نمادی از یک شی خاص، حیوان، انسان و… هستند. برای نمونه می توان به سیمرغ بلورین جشنواره فجر اشاره کرد که نمادی از سیمرغ افسانه ای شاهنامه است. برای طراحی نخل طلای جشنواره کن هم از نماد شهر کن فرانسه، یعنی درخت نخل الهام گرفته شده است. تیم هنرمندان و طراحان جارچی با کیفیت ترین و جذاب ترین تندیس های حجمی را ارائه می دهند.

قیمت ساخت تندیس

قیمت ساخت تندیس به عواملی گوناگونی بستگی دارد. طرح ظاهری، جنس تندیس و مواد اولیه ساخت از مهم ترین موارد تعیین کننده قیمت هستند. تندیس های حک شده لیزری و تندیس های حجمی نسبت به دیگر تندیس ها قیمت بالاتری دارند. دیگر تندیس ها اکثرا به صورت چاپ ساده تولید می شوند. در تندیس های سفارشی، هزینه طراحی به صورت جداگانه محاسبه می شود. تعداد تندیس های سفارشی در قیمت نهایی آن ها نقش به سزایی دارد.

بسیاری از تندیس ها دارای پایه می باشند. نوع و جنس پایه روی قیمت ساخت تندیس تاثیر گذار است. انواع پایه های مورد استفاده برای ساخت تندیس عبارت اند از پایه های چوبی، سنگی و پایه هایی که از جنس پلکسی باشند. گرد کردن لبه کار بخش مهمی در پایه تندیس است که توسط دستگاه انجام می شود. تمامی اجزای تندیس به صورت تفکیک شده هستند. در نهایت با توجه به زمان صرف شده و جنس تندیس، قیمت نهایی مشخص می گردد.

سفارش ساخت تندیس

ساخت تندیس حجمی

اهمیت ساخت تندیس

معمولا با گذشت زمان خاطرات مربوط به افتخارات، کسب جوایز و دستاورد های ما از ذهن پاک می شود. اما وجود وسیله هایی مانند تندیس، موجب یادآوری خواهد شد. به این ترتیب فرد شایسته با تماشای تندیس احساس غرور خواهد کرد. به این شکل دستاورد های انسان همیشه زنده باقی خواهند ماند. یک تندیس نفیس و زیبا، کوله باری از خاطره را با خود حمل می کند.

در بسیاری از موارد برای قدردانی از کارمند نمونه، دانشجویان، اساتید و … به دنبال هدیه ای می گردیم که در خور نفرات برتر و انسان های شایسته باشد. تندیس وسیله ای ارزشمند است که تا سال های سال باقی خواهد ماند. با گذشت زمان ارزش معنوی تندیس دو چندان خواهد شد. در نهایت اگر به دنبال یک هدیه مناسب با قیمت معقول می گردید. جهت سفارش ساخت تندیس درنگ نکنید.

سفارش ساخت تندیس

ساخت تندیس حجمی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *