ساخت تندیس

ساخت تندیس کوچک رومیزی چگونه است؟

تندیس کوچک رومیزی

تندیس های کوچک رومیزی نوعی از تندیس ها هستند که در ابعاد کوچکی تولید می شوند. کوچک بودن آن ها باعث سبکی وزن و سهولت استفاده از آن ها خواهد شد. لذا به آسانی می توان آن ها را روی میز یا طبقات و کمدهای مختلف قرار داد، بدون آن که جای زیادی گرفته و باعث به هم ریختگی محیط پیرامون شوند.

مراحل ساخت تندیس کوچک رومیزی و طراحی آن ها  تفاوت چندانی با تندیس های معمولی ندارد و تنها تفاوت آن ها در ابعاد می باشد. لذا می توان یک طرح که متعلق به یک تندیس است را در اندازه های نرمال، بزرگ و کوچک مورد تولید قرار داد که هر یک کاربرد منحصر به فرد خود را داشته باشد.

ابعاد کوچک این گونه تندیس ها سبب گسترش استفاده از آن ها شده و بسیاری از مصرف کنندگان را به سفارش این گونه تندیس ها ترغیب می کند. تصور کنید که در یک جشن بزرگ که برای دانش آموزان یک مدرسه تدارک دیده شده است، بخواهند از تندیس ها به عنوان جوایزی نفیس استفاده کنند. لذا انتخاب سایز کوچک تندیس، باعث کاهش وزن و حمل و نقل آسان آن ها خواهد شد.

اهداف ساخت تندیس کوچک رومیزی

ساخت تندیس کوچک رومیزی با اهداف زیادی انجام می شود. یکی از این اهداف، تقدیر و تشکر است. معمولا در مراسم هایی که قرار است از تعداد زیادی از افراد تجلیل و تقدیر و تشکر به عمل آید و بحث تشریفات زیاد مطرح نیست، ثبت سفارش به صورت تندیس کوچک رومیزی می باشد. مراسمات دانش آموزی از جمله ی این موارد هستند. با این کار افراد مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته و پس از دریافت آن نیز می توانند به آسانی از آن نگهداری کرده و تا سال های سال بدون هیچ گونه مزاحمتی از این تندیس ها نگهداری نمایند.

یکی دیگر از اهداف ساخت این گونه تندیس ها، جنبه ی تبلیغاتی آن ها می باشد. شرکت های مختلف می توانند برای تبلیغ محصولات خود، آرم و لوگوی خود را در سایزهای کوچک و رومیزی سفارش داده و آن را به سایرین هدیه دهند. با قرار گیری چنین نمادی در معرض دید افراد، همکاری با شرکت های مذکور در ذهن آن ها ثبت می شود.

 

یکی دیگر از مصارف تندیس کوچک رومیزی، استفاده از آن ها برای یادبود است. مثلا شما برای یادبود بسیاری از مفاخر هنری و علمی کشور می توانید تندیس های کوچکی از آن ها تهیه کرده و به بازار عرضه کنید.

به عنوان مثال در مکان های اطراف مقبره های مشاهیر بزرگ، همواره محصولاتی این چنینی به فروش می رسد. بدین ترتیب هم مشخصات و ویژگی های مفاخر ملی کشور به مردم عادی آموزش داده می شود و هم به لحاظ اقتصادی به هنرمندان و تولیدکنندگان این محصولات کمک می شود.

از دیگر مصارف تندیس های کوچک و رومیزی، می توان به جنبه ی زیبایی ظاهری آن ها اشاره نمود. استفاده از تندیس ها و مجسمه های کوچک و بزرگ تاثیر زیادی در زیبایی بصری و جذابیت محیطی دارد. لذا از گذشته تا کنون از این محصولات در خانه ها، ساختمان ها، ادارات، شرکت ها و حتی معابر عمومی شهرها استفاده می شده و به جلوه و زیبایی مکان های داخلی و شخصی و مکان های خارجی و عمومی کمک کرده است.

متریال های به کار رفته در ساخت تندیس کوچک رومیزی

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تندیس های رومیزی و کوچک تفاوت چندانی با تندیس های دیگر ندارند. لذا این تندیس ها را می توان از همان موادی که سایر تندیس ها ساخته می شوند، تولید کرد.

به طور کلی در ساخت تندیس ها موادی نظیر فلزات (آهن، سرب، برنج)، چوب، سنگ، شیشه، پلکسی یا طلق، گچ و … مورد استفاده قرار می گیرد.  بنابراین تندیس های رومیزی نیز از جنس هر کدام از این مواد می تواند ساخته شود. گرچه ساخت تندیس از جنس برخی از این مواد، به آسانی ساخت آن ها از سایر مواد نمی باشد، اما هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند.

قیمت تندیس کوچک رومیزی

یکی از عوامل موثر در قیمت تندیس ها، ابعاد آن ها می باشد. ابعاد با قیمت محصول ارتباط مستقیمی دارند. بدان معنا که با افزایش ابعاد، قیمت نیز افزایش می یابد. این ارتباط مستقیم به دلیل آن است که هر چه اندازه های یک سفارش بیشتر باشد متریال به کار رفته در آن نیز بیشتر بوده و برعکس با کاهش ابعاد، مواد اولیه ی کمتری نیاز است.

لذا تندیس کوچک رومیزی به لحاظ قیمتی نیز بسیار مقرون به صرفه است و همین امر سبب گسترش استقبال از آن خواهد شد.

بنابراین عواملی نظیر زیبایی، سهولت استفاده و سبک بودن در کنار قیمت مناسب باعث شدند که ساخت تندیس کوچک رومیزی رواج پیدا کند.

بدین ترتیب با تندیس کوچک رومیزی و کاربردها و ویژگی های آن آشنا شدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *