ساخت مدال

تاریخچه ی مدال چیست؟

تاریخچه ی مدال

پیش از آن که به تاریخچه ی مدال ها بپردازیم، می خواهیم بدانیم که مدال چیست؟ مدال ها محصولاتی هستند که همگی شما با آن ها آشنایی دارید. چرا که کاربرد گسترده ای در ورزش های مختلف دارند. این محصولات اغلب به شکل دایره ای هستند و از جنس فلزات می باشند. نحوه ی استفاده از آن ها نیز ممکن است به صورت اتصال به لباس باشد یا از طریق یک بند به دور گردن آویخته شود. هدف اصلی از استفاده از چنین محصولی، قدردانی از زحمات افراد بابت خدمات ارزشمند آن ها به جامعه می باشد. به طور معمول، این گونه خدمات مربوط به جوامع بزرگ نظیر مردم یک کشور یا حتی مردم جهان می باشد.

مدال چیست؟

اهدا کنندگان مدال ها به صورت متداول افراد یا مجموعه های خاصی هستند که دریافت مدال از آن ها علاوه بر جنبه ی تقدیر و تشکر، جنبه ی اعتباری نیز دارد. علت دریافت مدال نیز معمولا یک دلیل مهم و ارزشمند است و دریافت کننده نیز قطعا موفقیت های بزرگی را به دست آورده یا خدمات بسیار ارزنده ای ارائه داده است که بدین صورت از او تقدیر به عمل می آید.

اما این محصول نام آشنا در گذشته نیز کاربردهای فراوانی داشته و پس از گذران مراحل مختلف به شکل امروزی درآمده است. پس از شما می خواهیم تا با مطالعه ی تاریخچه ی مدال با شرکت جارچی همراه باشید.

تاریخچه ی مدال به چه زمانی باز می گردد؟

تاریخچه ی استفاده از مدال ها را به زمان پیش از میلاد مسیح نسبت می دهند. در طول تاریخ این دستاوردهای نظامی بودند که بیش از هر چیز دیگر، برای جوامع مختلف مهم به شمار می آمدند. چرا که جنگ و کشتار در میان کشورهای مختلف بسیار رایج بود و دفاع از سرزمین خودی و تصاحب سرزمین های دیگر، ارزش فراوانی برای حکومت های آن دوران به همراه داشت. لذا افرادی که در حیطه ی نظامی خدمات ارزشمندی ارائه می دادند، از نظر حاکمان و پادشاهان بسیار مهم تلقی شده و به نحوی از آن ها تقدیر و تشکر به عمل می آمد.

گفته می شود که در دوران بسیار دور این اسکندر مقدونی بود که به یک کشیش به دلیل خدمات ارزشمند نظامی که به حکومت وی کرده بود، نشانی شبیه به مدال اهدا کرد.

گرچه ارزش معنوی این مدال ها بسیار زیاد بوده و در گذشته نیز سبب کسب اعتبار برای دریافت کننده ی آن می شد، اما برای آن که به لحاظ مادی نیز ارزشمند باشد، از سکه یا چیزی شبیه به آن به عنوان مدال استفاده می کردند. بنابراین علت گرد بودن و سکه ای شکل بودن مدال های امروزی نیز کاملا مشخص می شود.

اما نحوه ی کشورداری و حکومت بر سرزمین با گذشت زمان تغییر کرد و جنگ های مختلف فروکش نمودند. پس با تغییر کاربری مدال ها و سرنوشت تاریخی آن ها با ما همراه باشید.

 

تاریخچه ی مدال و تاریخچه ی المپیک

با پیشرفت جوامع انسانی، رفته رفته از تعداد جنگ ها و کشورگشایی ها، کاسته شد. لذا نبردهای تن به تن و پیروزی های نظامی که برای حاکمان و پادشاهان بسیار مهم و ارزشمند بود، شکل دیگری به خود گرفت.

با گذشت زمان ملل مختلف با یکدیگر توافق کردند تا به جای نبرد و مبارزه، نیرو و قدرت خود را در میادین ورزشی به نمایش بگذارند. بدین ترتیب سعی شد تا قهرمانان ملی هر کشور، در هر رشته ی ورزشی در یک محل گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت بپردازند. لذا پایه های ایجاد المپیک ایجاد شد و پیام آن نیز پیام صلح میان همه ی کشورهای جهان بود.

گرچه در تاریخچه ی المپیک آمده که در ابتدا تنها از برندگان مسابقه تجلیل معنوی به عمل می آمد و از افراد پیروز، به گرمی استقبال می شد. اما احساس نیاز به هدیه ای مادی علاوه بر اعتبار معنوی نیز وجود داشت.

بنابراین تصمیم گرفته شد تا به نفرات برتر هر رشته، مدال هایی به عنوان یادبود از جنس فلزاتی ارزشمند اعطا گردد.

 

استفاده از مدال ها در میادین امروزی چگونه است؟

با گذشت زمان هم چنان، تا کنون این رسم وجود دارد که از سه نفر برتر هر رشته ی المپیک با مدال های طلا، نقره و برنز تقدیر به عمل آید. لازم به ذکر است که اعطای نشان های نظامی و دولتی نیز برای خدمات ارزشمند افراد هم چنان پا برجا است. گرچه امروزه مدال ها دارای تنوع زیادی هستند و شاید در بعضی موارد نیز از شکل دایره ای خود به دور شده باشند اما هم چنان ماهیت خود را حفظ نموده اند.

البته به منظور مدیریت هزینه ها نیز در بعضی موارد از آلیاژهای فلزی دیگری به جای طلا و نقره استفاده می شود اما هم چنان هدف اصلی استفاده از مدال ها همان تقدیر، اعتبار و یادبود می باشد.

اگر شما هم علاقه مند به ثبت سفارش در زمینه ی مدال می باشید، تنها کافی است به نشانی www.jarchiad.com  مراجعه کرده و از محصول مورد نظر خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *