لوح تقدیر

اهداف ساخت تندیس صورت چیست؟

پیش از آن که به ساخت تندیس صورت بپردازیم، می خواهیم با تندیس صورت و تعریف آن آشنا شویم. همان طور که می دانید، تندیس ها به طول کلی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر یک وظیفه ی خود را به عهده دارد. تندیس های صورت نیز یکی از این دسته ها می باشد.

تندیس صورت چیست؟

تندیس های صورت در واقع تندیس هایی هستند که شامل چهره ی افراد می باشند. البته به طور متداول، از چهره ی افراد برجسته ی ملی و بین المللی در این تندیس ها استفاده می شود. به عنوان مثال قهرمانان ورزشی، اسطوره های هنری، دانشمندان برجسته ی علمی، چهره های برجسته ی ادبی و … همگی از سوژه هایی هستند که در ساخت تندیس صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

گرچه طراحی و ساخت تندیس صورت افراد برجسته از گذشته تا کنون، رواج زیادی داشته است، اما امروزه در میان افراد عادی نیز متداول شده تا تندیسی از دست و پای نوزاد، دست مادر و کودک، پدر و کودک و … تهیه کرده و به عنوان یادگاری نگهداری کنند. گرچه روش ساخت و مواد اولیه ی این مدل از تندیس ها، با تندیس های چهره متفاوت است، اما به نوعی جز تندیس هایی با الگوی انسانی دسته بندی می شوند.

 

کاربردهای تندیس صورت چیست؟

تندیس های صورت با اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. اولین علت آن را می توان تقدیر و تشکر از خدمات افراد برجسته دانست. بدین ترتیب با ساخت این تندیس ها خدمات و فعالیت های ارزشمند چهره های علمی، هنری، ورزشی و … به همگان معرفی شده و از آن ها تقدیر و تشکر به عمل می آید. علاوه بر تقدیر و تشکر از خود این افراد، در بعضی موارد برای تجلیل از افراد موفق، از تندیس دانشمندان و مفاخر قدیمی و معتبر استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان برای تجلیل از افراد برتر المپیاد فیزیک، از تندیس صورت پروفسور حسابی استفاده نمود.

علاوه بر این با معرفی این افراد به صورت عمومی و گاهی قرار دادن تندیس های آنان در معابر عمومی و میادین شهر، یادبودی از آن ها ساخت شده و در معرض دید عمومی قرار می گیرد. این کار معمولا برای مفاخر و دانشمندانی صورت می گیرد که هم اکنون در میان ما نیستند. علاوه بر این با این کار به زیباسازی محیط شهری نیز کمک شده و جنبه ی زیبایی این گونه تندیس ها نیز نمایان خواهد شد. با این کار مشخصات و ویژگی های این افراد بزرگ به مردم شهر شناسانده شده و در بعضی موارد نیز تعلق آنان به یک شهر مشخص می شود.

البته علاقه مندان به این گونه تندیس ها می توانند از آن ها در منازل و محل کار خود نیز استفاده کنند. با این کار علاوه بر جنبه ی زیبایی، تمدن و فرهنگ یک کشور نیز حفظ خواهد شد.

برای سفارش تندیس کوچک رومیزی کلیک کنید

متریال های به کار رفته در ساخت تندیس صورت کدامند؟

برای ساخت تندیس صورت، می توان از متریال های مختلفی استفاده کرد. از گذشته تا کنون ساختن تندیس های صورت از جنس چوب، سنگ، فلز و گچ رواج داشته است. در گذشته از طریق حکاکی و به صورت دستی این کار انجام می شد که بسیار زمان بر اما نتیجه بخش بود. اما امروزه تجهیزاتی به بازار عرضه شده اند که به صورت اتوماتیک و ماشینی، ظرف مدت زمان کوتاهی این کار را انجام داده و امکان ثبت سفارش هایی با تیراژ بالا را نیز ایجاد کرده است.

ورود تجهیزات و روش حک و لیزر به حوزه ی تندیس ها، سبب شده تا بتوان حتی صورت افراد را روی صفحات پلکسی و شیشه ای ایجاد کرده و تندیس هایی از این جنس به بازار عرضه نمود. تصور کنید که تندیس های شیشه ای و کریستال چه جلوه و جذابیتی خواهند داشت.

لذا در ساختن تندیس های صورت می توان از متریال های مختلفی استفاده کرد که بسته به نیاز مشتری و بودجه ای که در اختیار دارد مورد انتخاب قرار می گیرد.

 

هنگام ساخت تندیس صورت به چه نکاتی باید توجه شود؟

اولین نکته ای که هنگام ساخت تندیس های صورت باید به آن توجه شود، مسئله ی کیفیت است. لذا در تامین نیروی انسانی و تجهیزات لازم باید دقت کافی داشت تا نتیجه ای که حاصل می شود، رضایت بخش باشد. چرا که تندیس های صورت، در واقع نشان دهنده ی چهره ی یک انسان است، بنابراین باید به خوبی این چهره روی متریال به کار رفته در آن نمایان باشد در غیر این صورت به هیچ وجه محصول ارائه شده قابل قبول نخواهد بود.

روی پایه ی این گونه تندیس ها معمولا از توضیح مختصری در مورد چهره ی مربوطه استفاده می کنند. با این کار مشخصات و خدمات وی به افراد شناسانده می شود.

توجه به نیاز مشتری، قیمت تمام شده، مواد اولیه، تجهیزات، نیروی انسانی و مشورت با کارشناسان نیز بسیار مهم است و در همین راستا شرکت تبلیغاتی جارچی به نشانی www.jarchiad.com   با ارائه ی خدمات در زمینه ی تندیس در خدمت متقاضیان گرامی می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *