لوح تقدیر

انواع لوح تقدیر به لحاظ شکل ظاهری کدامند؟

همان طور که می دانید، محصولات پر طرفداری مانند لوح های تقدیر، دارای انواع مختلفی هستند. انواع لوح تقدیر را می توان بنا بر چند مورد، دسته بندی کرد. شکل ظاهری، جنس مواد اولیه، روش درج متون، نگهدارنده ها و … از جمله ی این موارد هستند. لوح های تقدیر را می توان از موادی نظیر چوب، چرم، مقوا، کاغذ، فلز، پلکسی و … تولید کرد. هر یک از این موارد ویژگی های منحصر به فردی دارند. لذا هر کدام در شکل متفاوتی به تولید می رسند. روش درج متون روی آن ها نیز متفاوت است. مثلا برای لوح های تقدیر مقوایی از روش چاپ و برای لوح های فلزی از روش حک استفاده می شود. در ضمن برای لوح های مقوایی امکان استفاده از لوح های یکسانی وجود دارد که محل مشخصات افراد به صورت جای خالی بوده و توسط کاربر و دستی پر می شود. ما در مدل های فلزی و چوبی این امکان وجود ندارد. در لوح های مقوایی می توان از مهر شرکت و امضای مدیر عامل به صورت دستی استفاده کرد اما در مدل های فلزی و چوبی باید این بخش نیز توسط دستگاه حک شود.

انواع لوح تقدیر به لحاظ شکل ظاهری

مطالب گفته شده تنها بخشی از تفاوت های لوح های تقدیر به شمار می آید. اما موضوع اصلی بحث ما در این جا به دسته بندی لوح های تقدیر به لحاظ شکل ظاهری مربوط می شود. انواع لوح تقدیر به لحاظ شکل ظاهری عبارتند از: لوح تقدیر ساده و تک برگی، لوح تقدیر کتابی، لوح تقدیر تشریفاتی یا جعبه دار، لوح تقدیر ایستاده.

شرکت جارچی، به عنوان یک شرکت تبلیغاتی ارائه دهنده ی همه ی این لوح های تقدیر بوده و در ادامه همه ی این موارد به صورت اجمالی به شما معرفی می کند.

 

انواع لوح تقدیر به لحاظ شکل ظاهری – لوح تقدیر ساده و تک برگی

این نوع از لوح تقدیر، در واقع همان لوح هایی هستند که متداول ترین نوع لوح های تقدیر می باشند. همان لوح هایی که در یک صفحه تولید شده و معمولا از جنس مقوا یا کاغذ می باشند. تمام لوح های تقدیری که در گذشته در مدارس به دانش آموزان اهدا می شد و همگی ما با آن آشنایی داریم، همین نوع لوح تقدیر است. گرچه ابعاد مختلفی برای این لوح تقدیر وجود دارد اما اندازه های A4 و A5 رایج ترین ابعاد برای آن به شمار می آیند.

متن این گونه لوح ها در وسط قرار گرفته و حاشیه ای دور آن ها را فرا می گیرد. معمولا از روش خالی گذاشتن جای مشخصات افراد در چاپ آن ها بهره گرفته می شود. این مدل از لوح ها، مقرون به صرفه ترین نوع لوح های تقدیر می باشد.

انواع لوح تقدیر به لحاظ شکل ظاهری

 

لوح تشریفاتی

لوح های تشریفاتی همان طور که از نامشان مشخص است به لحاظ ظاهری، بسیار زیباتر و شکیل تر می باشند. در ساخت آن ها معمولا از فلزات استفاده می شود که دارای خاصیت درخشندگی هستند و جلوه ی خاصی به لوح خواهند داد. البته انواع چوبی آن ها نیز وجود دارد. این نوع از لوح ها قیمت بالاتری دارند اما در عوض مقاومت بالاتر و طول عمر بیشتری نیز خواهند داشت.

سفارش اینترنتی لوح تقدیر

در این نوع از لوح های تقدیر از یک نگهدارنده به شکل جعبه برای نگهداری لوح استفاده می شود. لذا می توان لوح را درون آن گذاشته و درب آن را بست و یا از لوح به صورت اهرمی برای باز نگه داشتن درب آن استفاده نمود. نگهدارنده ها نیز متناسب با نوع لوح انتخاب می شوند و معمولا بسیار زیبا و جذاب می باشند. از این لوح ها برای مصارف رسمی استفاده می شود.

 

لوح تقدیر کتابی

این گونه لوح ها نیز گرچه برای تقدیر و قدردانی به کار می روند اما در پوشش هایی شبیه به جلد کتاب قرار داده می شوند. در بعضی موارد نیز لازم است تا در چند صفحه تدارک دیده شده و مانند کتاب ورق زده شود. جلدهای این گونه از لوح ها معمولا از جنس پارچه (مخمل و جیر)، چرم، مقوا یا گالینگور (نام تجاری نوعی پارچه) می باشد. لذا در برابر صدمات احتمالی محافظت شده و جلوه ی بصری بیشتری نیز پیدا می کنند.

این نوع از جلد ها را می توان به دو صورت دو لت (دو بخشی) یا سه لت (سه بخشی) تولید کرد.

لوح تقدیر کتابی

لوح تقدیر ایستاده

این گونه از لوح های تقدیر همان طور که از نامشان مشخص است به صورت ایستاده روی سطوح قرار می گیرند. این لوح ها در بخش پایینی خود به گونه ای طراحی شده اند که بدون نیاز به نگهدارنده می توانند روی سطوح مختلف قرار گیرند و تعادل خود را حفظ کنند.

این لوح ها از جنس شیشه و پلکسی می باشند و بسیار شبیه به تندیس هستند. در این نوع از لوح های تقدیر به جای روش چاپ از روش حک و لیزر استفاده می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *